• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ciasteczka - W jaki sposób je wykorzystać?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
184 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2020 w JavaScript przez Whereismycode Obywatel (1,710 p.)

Witam. Programuję od kilku lat, ale nigdy wcześniej nie miałem okazji wykorzystać ciasteczek w projekcie, aż przyszedł czas mówiąc kolokwialnie "Na utratę dziewictwa". 

W projekcie potrzebuję wykorzystać ciasteczka do pokazanie lub ukrycia elementu

Za pomocom tego samego przycisku chcę dodać lub usunąć ciasteczka które zmienią wartość na true lub false. Domyślam się, że nie potrzebuję umieszczać numeru identyfikującego dla danego użytkownika. 

Potrzebuję dobrego przykładu który pozwoli mi zrozumieć w łatwy i szybki sposób jak wykorzystać ciasteczka w projekcie. 

Z góry dziękuję. 

1
komentarz 30 stycznia 2020 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)

Programuję od kilku lat

no to już chyba dawno nie jesteś juniorem, spodziewałbym się powoli nawet seniora i wolisz zapytać na forum niż po prostu wstukać w googla dokumentację cookies :) ?

A tak na marginesie to co to za element, na pewno potrzebujesz tu cookies, a nie lepiej localstorage? Pytam, bo często widzę u wielu osób nadużywanie cookies co przekłada się często na bezsensowne wypychanie bezużytecznych danych z każdym requestem...

komentarz 30 stycznia 2020 przez Whereismycode Obywatel (1,710 p.)
Oczywiście przeczytałem dokumentację, ale jak można spojrzeć w poniższe komentarze nie zawsze jest wszystko opisane czarno na białym. Preferuję zapytać o radę doświadczonych koderów, ale również sprawdzić co w trawie piszczy :) .  

Tak czy inaczej. Element o którym mowa to "boczne menu", które chowa się po naciśnięciu przycisku o którym mowa wyżej. To ma być taki "smaczek", który po odświeżeniu strony zachowa menu schowane lub widoczne.