• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed SFML vs. GameMaker Studio (albo inny silnik do gier) [ankieta]

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
2,687 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2015 w Offtop przez niezalogowany
zamknięte 21 września 2015

Cześć ;)

No więc, moim celem jest zrobienie gry 2D, raczej w stylu retro (no, taką pikselową) oraz jej sprzedaż na Steam'ie. Fabuła dla mnie to nie problem, to samo z grafiką. Programowanie: problemy będą na pewno, ale to sama frajda i na pewno będę próbował wszystkie (albo chociaż większość ;)) usunąć jak i dużo się przy tym nauczę ;)

Jedynym problemem jest to, w czym zrobię tą grę. No i z tym właśnie do was przyszedłem. Posłuchajcie ;)


Umiem programować w Unity, to była moja pierwsza styczność z programowaniem, ale już z tym skończyłem, bo już trochę mi się znudziło i licencja niezbyt mnie zadowala (po zarabianiu 100 000 $ rocznie trzeba płacić jakiś procent ze sprzedaży gier (chyba) i kupić pełną wersję silnika za 5 000 $).

Niedawno (no, jakieś 2 miesiące temu) zacząłem się interesować SFML, bo już dużo z C++ umiem (cały kurs Mr. Zet'a, ,,Symfonia C++" i muszę jeszcze na necie znaleźć ,,Pasję C++") i spodobało mi się całkiem robienie prostych gier 2D. Jest z tym dużo roboty, tysiące linijek kodu, ale przynajmniej to jest prawdziwe programowanie i jest z tego duża satysfakcja ;)

Niedawno (teraz serio niedawno, bo jakiś tydzień temu) dowiedziałem, się że w Unreal Engine piszę się w C++ (no, albo w wizualnym Blueprint) a do tego teraz jest darmowy, tylko trzeba płacić twórcom 5% od zarobków gry, ale to już wcześniej wiedziałem.

Niedawno (DZISIAJ!!!) szukałem pomysłów na grę 2D, tak o, z nudów i zobaczyłem taką oto stronkę, portfolio http://noelberry.ca/ Gdy się wciśnie About to przejdzie do opisu tego Noela http://noelberry.ca/#about No i tam pisało, że ,,Tworzy gry od dziecka, pracując w GameMakerze i RPG Makerze. Teraz większość swoich gier pisze w C# (z Unity albo MonoGame)." No i się też trochę (znowuż, zresztą) zainteresowałem GameMakerem: Studio, bo gry wyprodukowane na nim ekstra, a niektóre z nich znam (tutaj gry stworzone na GameMakerze: Studio w 2015 roku https://www.youtube.com/watch?v=WuU1tEF1xYs), tylko że licencja też jest niezbyt zadowalająca, ale chyba wystarczająca, przynajmniej jak na razie (da się tworzyć gry tylko na Windę http://www.yoyogames.com/studio).


No i teraz sedno tego pytania: co wy byście wybrali, co byście mi polecili, co byście mi poradzili i inne co byście. Silników jest wiele, a każdy ma inne możliwości https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines. Lepiej wrócić do czegoś, co już znam, czy rozpocząć naukę z o wiele potężniejszymi silnikami? W temacie pytania napisałem SFML vs. GameMaker Studio (albo inny silnik do gier), bo chciałbym wybrać pomiędzy nimi, może by w to wplątać Unreal Engine (zamierzam się go za niedługo uczyć, oczywiście jeśli go jednak wybiorę ;)). I tak, wiem, że wybór należy do mnie, mam wybrać to, co mi się podoba blablabla, ale chciałbym poznać wasze opinie, w końcu dlatego założyłem ten temat ;) No, to chyba tyle, jakby co to coś dodam i wam odpowiem w komentarzach ;) Dzięki bardzo za odpowiedzi i naprowadzenie mnie na właściwą drogę ;)

A tutaj taka mała ankietka, dla leniwych, którym się nie chce odpowiedzi udzielić. Lenie śmierdzące ;D

Edit: dobra, jak na razie wybrałem SFML, jest to chyba najlepszy wybór dla tego typu gier i dla początkujących jeśli chodzi o biznes ;) Ale tematu nie zamykam, bo może się jeszcze ktoś wypowie ;) Dzięki za pomoc i porady!

Możliwe odpowiedzi:
Unity (4 głosów, 17%)
Unreal Engine (1 głos, 4%)
SFML (18 głosów, 75%)
GameMaker: Studio (1 głos, 4%)
Inny silnik (podaj w odpowiedzi ;)) (0 głosów)
komentarz zamknięcia: Zadecydowałem (już dawno), że najlepszy dla mnie będzie SFML ;)

6 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 7 sierpnia 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)

GameMaker no niiiiiee...

0 głosów
odpowiedź 5 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Steam z pierwszą grą... wątpliwe, wybacz. SFML nie jest trudny, sam napisałem w nim już kilka prostych gierek, teraz tworzę dość rozbudowanego 2d rpg, idzie idealnie. Nie jest az tak skomplikowany jak to sobie wyobrażasz, a nic praktycznie nie ogranicza twojej twórczości. Unreal Engine do retro gier odpada, przerost formy nad treścią. Gamemaker, RPGmaker i inne badziewia sa fajne do zabawy, ale poważne tworzenie na nich jest dość ograniczone. Unity może być całkiem rozsądne ale nadal wymięka w stosunku do Allegro/SDL/SFML.
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
No, rzeczywiście, Unreal Engine jest najlepszy, ale do gier 3D ;)

Jeśli chodzi o GameMaker'y itp. to rzeczywiście, kiedyś tak myślałem, ale jednak GameMaker: Studio jest bardzo dobry, posiada dużo funkcji, pewnie nawet więcej niż w SFML-u, można w nim zrobić grę nawet na konsole, tylko że właśnie ma kiepską licencję, jeśli chodzi o początkujących :/

Unity jest fajnie to robienia gier 2D, zrobiłem w nim już Ponga, bardzo fajnie mi wyszedł, tylko że go nie dokończyłem, bo przestałem się nim już trochę interesować ;)

Czyli, że SFML jest najlepszy twoim zdaniem jeśli chodzi o zrobienie porządnej gry 2D? I czemu uważasz, że:

Wystarczy zapłacić 100 $ do wrzucenia swojej gry na Greenlight (100 $ i gier można wrzucać ile tylko się chce), czekać, aż użytkownicy dużo polajkują grę, gra będzie na Greenlight'cie popularna i Steam akceptuje ją do sprzedaży (to samo może być z darmową grą), tylko trzeba z nim ustalić cenę i inne rzeczy. Ale jeśli masz lepsze propozycje, to byłoby miło, jakbyś mi o nich co nie co powiedział ;)
komentarz 5 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Tworzenie gier jest trudniejsze niż Ci się wydaje, ja też miałem zonga. Po pewnym czasie dochodzi że to co ludzi mówili w necie jest prawdą, i stworzenie czegoś większego to próba silnej woli :D.

Po drugie, dla mnie sfml nie jest żadnym problemem pod względem szybkości tworzenia. Odpowiednie klasy dla przedmiotów, czarów, postaci a potem się tylko klepie kolejne obiekty. Kolizje oparte na BoundingBox, cząsteczki i pamięć wspomagana przez Thor'a,  w zasadzie idzie szybciej niż graficznych silnikach.

Co do Greenlight, ciężko tam sie dostać. N'ta gra o tej samej tematyce się nie przebije raczej (szczególnie niszowe retro).  Ja mam zaimplementowane takie dość chwytliwe bajery jak obsługę gestów myszy, praktycznie nieskończenie wielki świat (może być kilkunastokrotnie większy od Ziemii) i inne rzeczy które przykują uwagę. Fabuła to nie wszystko. Liczy się tez pomysł, innowacyjność, a gotowe silniki skutecznie utrudniają wszelkie własne inicjatywy.
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Rzeczywiście, trzeba się dużo nacierpieć i napracować, zanim się w końcu skończy wersję finalną gry ;)

No, jak się umie SFML w pełni jego możliwości, to będzie jest bardzo potężnym narzędziem, a do tego dochodzi współpraca z innymi bibliotekami, no np. Thor. Super, widzę, że jeśli chodzi o SFMl-a to jesteś całkiem zaawansowany ;) A umiesz zrobić coś typu kółko i krzyżyk przez internet? W sensie, czy umiesz posługiwać się modułem sieciowym?

No, na pewno, przecież tam ciągle jest masa nowych gier, a wiele z nich jest serio fajnych, tylko że właśnie niektóre dochodzą do prawdziwej sprzedaży. Wiele z nich dalej czkeją w kolejce na Greenlight'cie :/ Ale nie znam innego sposobu na wrzucenie swojej gry w sieć i do tego na niej zarabiać. Znaczy się, powiedzmy Ubisoft nie musi wrzucać swojej gry na Greenlight'a i czekać, aż użytkownicy ją zaakceptują :D Po prostu dają ją na Steam'a i... No właśnie, nie wiem jak to zrobić i czy trzeba Steam'owi za to płacić, czy co :/ Dlatego został mi chyba tylko Greenlight.

I tak, sandboxy (czyli takie z nieskończonym światem, pewnie wiesz ;)) są najlepsze! Przykłady: Minecraft, Terraria, GTA. I co? I odniosły sukces. Ale lepsze od nich są tylko gry z mega fabułą, niespotykaną nigdy wcześniej, wielkimi pomysłami i oczywiście porządnym wykonaniem ;) Przykłady: Portal, Half-life, Bioshock.

Już nie wiem co robić, tylko mnie zniechęcacie ;D
komentarz 5 sierpnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Nie, ja Cię zachęcam :). Nigdy się tyle nie nauczyłem co przy tworzeniu gier. Praktyka zawsze wychodzi na dobre, nie ważne czy projekt dojdzie do skutku czy nie.

Modułu sieciowego nie ogarniam, nigdy mi nie był potrzebny. Uważam jednak że nie jest to bardzo trudne, obstawiam że w dwa-trzy dni spokojnie wszystko ogarniesz. Jak planujesz jakiś większy projekt to moglibyśmy nawet współpracować :). Ale to już zależy od tego co i jak chcesz stworzyć.
0 głosów
odpowiedź 5 sierpnia 2015 przez kmieciak_m Mądrala (7,450 p.)
Wybór należy tylko do Ciebie. Ja mogę Cię jedynie ostrzec przed zbyt duża ambicja (nie zrozum mnie źle) słyszałem wypowiedz twórcy gier z małego studia mówił że jak mamy (ze zespół oczywiście) pomysł na grę przemyślelismy projekt i oszacowaliśmy czas potrzebny na stworzenie gry to najpierw sami pomnożyliśmy go przez 2 następnie zrobił to samo szef a i tak nie zdążyliśmy wydać gry w terminie :) Życzę ci powodzenia i stalowych nerwów. Jako gracz podpowiem że jeśli masz dobry pomysł na ciekawą wciągającą gierkę nie musi mieć ona pięknej grafiki unity czy unreal engin może być game maker studio jeśli dobrze się w nim czujesz.
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
O, właśnie, zapomniałem napisać, że wiem, że wybór należy do mnie, ale chciałem poznać wasze opinie, w końcu po to założyłem ten temat. Dzięki za przypomnienie ;)

No, a jeśli chodzi o wypowiedź: nie jestem w zespole, no, z kolegą MOŻE będę robił, mamy takie małe marzenie :3 Więc nie mamy żadngo terminu, nie mamy szefa. Ale mamy po 15 lat ;D

Jako gracz (też lubię albo wciągające zręcznościówki np. Super Crate Box, albo gry o pięknej fabule np. Portal) też wiem, że fabuła, ogólnie pomysł na grę jest kluczem do sukcesu. No i właśnie to tylko retro gra w 2D, więc nie potrzeba właśnie żadnego Unity ani Unreal, to są mocne uproszczenia, tylko szkoda, że płatne ;) Jeśli chodzi o GameMaker: Studio, to na razie nie wiem czy się dobrze w nim czuje, bo nawet jeszcze nie zacząłem, tylko dopiero co go pobrałem, żeby już był na wypadek ;)
komentarz 21 września 2015 przez xR Mądrala (6,260 p.)
Wybacz pytanie ale mając 15 lat, posiadając takie umiejętności, masz czas na życie prywatne? Pytam bo sam mam 17 i rzadko znajduje czas na naukę... Jednakże chciałbym wiedzieć czy jesteś takim geniuszem, czy tyle set/tys godzin już przesiedziałeś nad tym?

Pozdrawiam :)
komentarz 21 września 2015 przez niezalogowany
@Nibmelg - właśnie nie ;) Czasu mam coraz mniej, bo będzie test gimnazjalny, powtórki z poprzednich klas (historia D:) i ogólnie nauka. Ale mimo to próbuje zrobić to co mam zrobić w piątki, soboty o niedziele (czyli dni, w które mogę "wchodzić" na kompa ;)). Jeśli chodzi o naukę, to bardziej skupiam się na matematyce, fizyce i informatyce (chociaż wiesz jak to jest z informatyką w szkołach ;)), a pozostałe przedmioty uczę się tak jak mogę, żeby była dobra ocena. Do czerwonego paska mnie jakoś szczególnie nie ciągnie (miałem w podstawówce 3 razy, ale póki co to chyba wystarczy ;)), a wyznaję zasadę uczenia się tego, co się lubi (a pozostałe to tak, jak się da ;)). Nie jestem kujonem, nie jestem cepem. Ale z tym geniuszem to byłeś blisko ;D Nie no, żartuję ;)
0 głosów
odpowiedź 5 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Jest jedno "ale" - SFML nie jest silnikiem do gier, jest biblioteką multimedialną służacą do pisania gier. To zasadnicza różnica. Silnik zawiera już gotowe funkcje do kolizji, fizyki itp., a SFML już nie.

A już odchodząc od tego tematu, to jeśli chcesz mieć pełną satysfakcję z tworzenia gier i czuć, że piszesz kod, a nie dodajesz elementy metodą "kliknij i upuść", to oczywiście radzę bibliotekę multimedialną, niż silnik, czyli np. SFML. Ja go aktualnie używam i nie mogę niczego złego o nim powiedzieć. Jedynie trochę ubogie jest wsparcie dla pewnych formatów dźwięków (nie ma np. mp3), więc ja stosuję zewnętrzną bibliotekę.

Na koniec życzę szczęścia w pisaniu gier i zarobienia kupy szmalu na Steamie! Powodzenia!
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Jeeeny, to chyba najprostsze co będzie w tej grze, to grafika :D

Dobra, dzięki za wszystko, jakby co to napiszę na PW jak już będę robić tą grę i będę miał jakiś problem ;)

Dzięki za wyszystko, jak widać, chyba wybiorę SFML-a ;)
komentarz 5 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

No właśnie! Prędkość zwiększasz lub zmniejszasz o przyspieszenie (np. ziemskie). Np. kamyk przyspiesza (jego prędkość rośnie), gdy spada, a zwalnia (jego prędkość maleje), gdy się wznosi. Nic trudnego, wystarczy sobie to wyobrazić wink

komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
No to, to wiem ;) Tylko trzeba jeszcze to przełożyć na kod :/ No, to tyle, tematu nie zamykam, może jeszcze ktoś się wypowie, ale napiszę w opisie, że jak na razie wybieram SFML ;)

Dzięki! Pozdro!
komentarz 5 sierpnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
OK, to jakby co, to się przerzucamy na PW. Pozdrawiam!
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
OK, bo rzeczywiście długo się ciągnie ta dyskusja ;) Dobra, dzięki, koniec tematu. Cześć!
0 głosów
odpowiedź 5 sierpnia 2015 przez CzlowiekSkrypt Nałogowiec (26,340 p.)
Lepiej szukaj już kogoś do współpracy bo bardzo dużo roboczogodzin trzeba wsadzić w taki projekt, tak czy siak powodzenia życzę ;)
komentarz 5 sierpnia 2015 przez niezalogowany
Hm, na pytanie nie odpowiedziałeś :| Ale i tak już wybrałem raczej SFML-a ;) A będę robił sam albo z kolegą, chociaż jednak wolałbym, bo wtedy wszystko pójdzie po twojej myśli, a kolega twojej myśli nie zna ;)

Tak czy siak, dziękuję za życzenia ;)
0 głosów
odpowiedź 21 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)

Do czwartku do 20:00 w Humble Weekly Bundle – Play and Create with GameMaker można kupić GameMaker: Studio Pro (można w nim robić gry chyba na Windows, Linux Ubuntu, Mac Os X oraz ma różne inne funkcje, których nie ma darmowa wersja Standard) za 6$, a za dodatkowe 6$ (czyli w sumie 12$) dodatkowo można robić gry na Androida. Oprócz tego w bundle'u są różne gry, kody źródłowe, jakieś asety etc.

 

(UWAGA! Sam program GameMaker: Studio działa tylko na Windows. Poza tym prędzej czy później ma być GameMaker: Studio 2.0, do którego NIE będzie darmowej aktualizacji. Jednak poprzedniej wersji nikt nie zabierze, a kto wie czy nie będzie zniżek dla jej posiadaczy etc.)

https://www.humblebundle.com/weekly

 

Więcej informacji, opinii etc.:

http://lowcygier.pl/bundle/humble-weekly-bundle-play-and-create-with-gamemaker/

https://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/3lbvgw/humble_humble_weekly_bundle_play_and_create_with/?sort=confidence

https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments/3lbxkv/humble_weekly_bundle_gm_games_source_proandroid/?sort=confidence

https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments/3lbx8t/new_humble_bundle_has_gm_pro_for_6_and_tons_of/?sort=confidence

https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/3lc36z/humble_weekly_bundle_gamemaker_studio_pro_and/?sort=confidence

 

Porównanie Unity 2D z GameMaker: Studio i innymi silnikami - niektórzy piszą, że lepszy dla nich jest GM:S, a inni, że Unity (starałem się dać linki z marca 2015 lub nowsze, bo wtedy wyszło Unity 5, chociaz oczywiście nie każdy wypowiadający się musiał korzystać akurat z niego, ale jest na to większa szansa):

http://cks-studio.com/gamemaker-studio-vs-unity-part-i/

https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments/33hwm2/unity_vs_gms/

http://www.giantbomb.com/forums/general-discussion-30/gamemaker-vs-unity-for-action-rpg-i-e-zelda-1769413/

http://steamcommunity.com/app/214850/discussions/0/610573751160348047/

http://gamejolt.com/community/forums/topics/all-the-2d-game-engine-list-ever-2015/7412

 

Artykuł 'No coding required: How new designers are using GameMaker to create indie smash hits' (jest z 2014, ale wiele rzeczy z niego pewnie wciąż jest aktualna), jest też trochę porównań do innych silników w tym do Unity:

http://www.pcgamer.com/no-coding-required-how-new-designers-are-using-gamemaker-to-create-indie-smash-hits/

komentarz 21 września 2015 przez niezalogowany
WOW O_O Bardzo się rozpisałeś i nawet nie wiedziałem o tej bardzo dużej zniżce, w sumie to prawie za darmo, ale ja już wybrałem SFML-a, postanowione :/ Ale dzięki za starania :) A może inni skorzystają ;)
komentarz 21 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)

Znalazłem jeszcze te linki:

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=668971

https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments/3bzele/new_to_game_maker_should_i_get_full/?sort=old

http://aurelregard.tumblr.com/post/126207860704/ive-made-a-9-out-of-10-on-my-own-what-if-i-could

 

Niektórzy wolą Unity 2D, gdyż GameMaker:Studio ma ponoć wiele wad, ograniczeń etc. Jednak niektórzy inni wolą GameMaker: Studio, gdyż jest prostsze. Niektórzy twierdzą nawet, że szybciej robi się w nim gry, bo chociażby nie trzeba się aż tyle uczyć (np. C#), a nawet umiejąc programować, to GM:S może być pod pewnymi względami lepszy, bo np. w Unity jest więcej problemów z kolizjami i innymi rzeczami etc.

 

Tylko, że odkryłem, że do Unity jest płatny PlayMaker, który wymaga niewiele programowania czy kodowania lub wcale jak przy prostszych projektach(więc podobnie jak GameMaker: Studio) i teraz już nie jestem pewny, co jest lepsze. Poza tym do Unity jest też np. Adventure Creator czy raczej konkurencyjny dla PlayMakere - uScript i inne.

 

W każdym razie przynajmniej ten PlayMaker to olbrzymi "gamechanger" i ponoć wiele daje.

Więcej o Unity + PlayMaker z ewentualnymi porównaniami do GameMaker: Studio

https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments/29kijv/why_should_i_use_gamemaker_instead_of_unity3d_in/?sort=old

http://www.gamasutra.com/view/feature/182860/suck_at_coding_but_make_games_.php?page=1

http://forum.unity3d.com/threads/visual-scripting-in-unity.312204/

komentarz 21 września 2015 przez niezalogowany
Wow, widzę że dużo wiesz ;) Ja z Unity rozpoczynałem moją piękną przygodę z programowaniem... Ale potem Unity mi się znudziło ;) Ale przyznaję, że jest to bardzo dobry silnik. Jeśli chodzi o GameMaker'a, to wyszły na nim gry takie jak Gods will be watching, Gunpoint czy Risk of rain (wszystkie polecam, póki co grałem tylko w Gunpoint) i GameMaker pewnie zachęca właśnie swoją prostotą, tylko gry 2D, prosty silnik, a ile możliwości! Jeśli by był darmowy to brałbym w ciemno, ale twórcy też muszą na czymś zarabiać ;) A do tego SFML będzie sprawdzianem z moich programistycznych skilli ;)
komentarz 21 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)

Na zakończenie - mózg rozwalony. Jedna z osób, która pracowała m.in. nad Wiedźminem III: Dzikim Gonem robi samemu (chociaż używa trochę assetów od innych ludzi - no, domyślam się, że legalnie) grę 3D "Aliens, Trolls & Dragons" w Unity ponoć w 100% używając tylko PlayMakera, a już teraz wygląda bardzo dobrze [może nie jak AAA, ale takie AA, a poza tym ma też miec mniejszą cenę :)].

Znalazłem informacje o tym tutaj - https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/2qt5ac/what_all_can_you_do_with_playmaker/?sort=confidence

Link do postu - https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/2qt5ac/what_all_can_you_do_with_playmaker/cn99iew

Wczesny gameplay - https://www.youtube.com/watch?v=pV_1FuZbDBk

Strona - http://www.alienstrollsanddragons.com/

***

Poza tym ponoć przy tworzeniu Dreamfall: Chapters było bardzo dużo używane np. PlayMakera, a poza tym np. Usequencer czy NGUI (już niedostępne do kupienia, ale pewnie są podobne narzędzia do GUI):

https://unity3d.com/showcase/case-stories/dreamfall-chapters

https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/2v2o5o/take_a_look_at_dreamfall_chapters_developed_with/?sort=confidence

 

Więcej przykładów użycia PlayMakera - http://www.hutonggames.com/showcase.html

 

Tutaj ktoś uważa, że zrobienie pewnej rzeczy w PlayMakerze jest nawet prostsze niż w GameMakerze, chociaż wciąż używa GameMakera do rysowania sprite'ów i twierdzi, że jest to tam prostsze niż w GIMPie - http://steamcommunity.com/app/214850/discussions/0/630800445994474818/#c522728633968881477

komentarz 21 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)
Ja aż tak dużo nie wiedziałem, tylko robiłem "research", bo zastanawiam się czy kupić ten Humble Weekly Bundle. :) Mogę ewntualnie zarezerwować za np. 1$ i dopłacić do 30 dni po zakończeniu bundle'a.

GameMaker: Studio ma darmową wersję, chociaż ma pewne ograniczenia.

Poza tym nowsze, bezpłatne wersje Unity chyba mają dużo mniej ograniczeń niż dawne, chociaż PlayMaker chyba i tak trzeba kupić.
komentarz 21 września 2015 przez niezalogowany
Oj tak, GameMaker: Studio ma wiele ograniczeń w darmowej wersji, w przeciwieństwie do Unity. Pozostałe linki sprawdzę jak będę na kompie, dzięki za wszystko ;)
komentarz 22 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)
Jeszcze Unreal Engine 4 jest darmowy (chociaż jak zarobi się powyżej jakiejś kwoty - chyba 5000$, to chyba płaci się 5% zysków czy jakoś tak) i ma BluePrints, które w przeciwieństwie do np. PlayMakera z Unity jest darmowy w wbudowany w UE4. Tutaj np. znalazłem porównanie BluePrints (jako projekt Paper2D czy coś w tym stylu) w UE4 z GameMaker: Studio (przynajmniej podczas tworzenia platformówki 2D):

https://markbridle.wordpress.com/2015/03/03/testing-out-paper2d/

W pewnych elementach BluePrints UE4 są bardziej intuicyjnie czy szybsze niż w GM:S, a czasem bardziej skomplikowane. GM:S może być lepszy do prototypów, a potem można odtworzyć to w BluePrints UE4 i lepiej "wypolerować", ukończyć grę czy jakoś tak, jeśli dobrze rozumiem.
komentarz 22 września 2015 przez niezalogowany
Jeeeny! A ty dalej o tym ;D O licencji Unreala właśnie wiem, odkąd jest taka zachęcająca chciałem się Unreala nauczyć, ale takie silniki są super do gier 3D - ja chcę zrobić 2D ;) A to bluprints to jest takie robienie gry bez programowania, nie trzeba robić żadnych skryptów. Coś jak w Scratchu albo Blenderze ;)
komentarz 22 września 2015 przez kamil950 Nowicjusz (140 p.)
edycja 23 września 2015 przez kamil950

Ponoć do gier 2D Unreal Engine 4 też się nadaje (także z BluePrints zwłaszcza dla osób, które są ograniczyć kodowanie/programowanie do zeru lub do niewielkiej ilości, chociaż to jest ponoć przydatne nawet dla programistów, gdyż ponoć pewne rzeczy robi się w nich szybciej niż kodując czy programując - jednak nie jestem pewny).

 

Tutaj jest np. gra 2D (w 3D, czyli tzw. 2,5D), do której używali (nie wiem czy wciąż używają) BluePrints - http://www.indiedb.com/games/melon-quest

 

PS Piszę tutaj, gdyż jest to na pierwszej stronie polskiego Google, kiedy się wpisze "unity playmaker vs gamemaker" (bez cudzysłowia).

EDIT: Oprócz tego są np. najprostsze w obsłudze, ale też chyba bardziej ograniczone ClickTeam Fusion 2.5 (może niedługo też będzie w bundle, bo jego autor na Steamie twierdził, że napisał już maila do Humble Bundle, ale jeszcze wtedy nie odpowiedzieli), Constructor 2, Stencyl etc.

komentarz 23 września 2015 przez niezalogowany
No tak, w Unrealu gry 2D też można robić, ale nie wiem, czy w Unity nie robi się takich lepiej, bym musiał mieć porównanie, póki co to tylko w Unity robiłem, a w Unrealu tylko zamierzałem ;)

A pod zdjęciami pisze, że najpierw zrobili takie zarysy w Unity, a potem wszystko przenieśli, oteksturowali w Unrealu. A gierka całkiem ładna :3

A że bez cudzysłowia to wiem, można się skapnąć ;) Nawet trochę mnie zmyliło to zdanie ;)

Podobne pytania

–1 głos
3 odpowiedzi 880 wizyt
pytanie zadane 17 listopada 2015 w C i C++ przez kamilosxp Bywalec (2,090 p.)
+3 głosów
3 odpowiedzi 10,647 wizyt

93,335 zapytań

142,328 odpowiedzi

322,407 komentarzy

62,670 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...