Cześć ;)
No więc, moim celem jest zrobienie gry 2D, raczej w stylu retro (no, taką pikselową) oraz jej sprzedaż na Steam'ie. Fabuła dla mnie to nie problem, to samo z grafiką. Programowanie: problemy będą na pewno, ale to sama frajda i na pewno będę próbował wszystkie (albo chociaż większość ;)) usunąć jak i dużo się przy tym nauczę ;)
Jedynym problemem jest to, w czym zrobię tą grę. No i z tym właśnie do was przyszedłem. Posłuchajcie ;)
Umiem programować w Unity, to była moja pierwsza styczność z programowaniem, ale już z tym skończyłem, bo już trochę mi się znudziło i licencja niezbyt mnie zadowala (po zarabianiu 100 000 $ rocznie trzeba płacić jakiś procent ze sprzedaży gier (chyba) i kupić pełną wersję silnika za 5 000 $).
Niedawno (no, jakieś 2 miesiące temu) zacząłem się interesować SFML, bo już dużo z C++ umiem (cały kurs Mr. Zet'a, ,,Symfonia C++" i muszę jeszcze na necie znaleźć ,,Pasję C++") i spodobało mi się całkiem robienie prostych gier 2D. Jest z tym dużo roboty, tysiące linijek kodu, ale przynajmniej to jest prawdziwe programowanie i jest z tego duża satysfakcja ;)
Niedawno (teraz serio niedawno, bo jakiś tydzień temu) dowiedziałem, się że w Unreal Engine piszę się w C++ (no, albo w wizualnym Blueprint) a do tego teraz jest darmowy, tylko trzeba płacić twórcom 5% od zarobków gry, ale to już wcześniej wiedziałem.
Niedawno (DZISIAJ!!!) szukałem pomysłów na grę 2D, tak o, z nudów i zobaczyłem taką oto stronkę, portfolio http://noelberry.ca/ Gdy się wciśnie About to przejdzie do opisu tego Noela http://noelberry.ca/#about No i tam pisało, że ,,Tworzy gry od dziecka, pracując w GameMakerze i RPG Makerze. Teraz większość swoich gier pisze w C# (z Unity albo MonoGame)." No i się też trochę (znowuż, zresztą) zainteresowałem GameMakerem: Studio, bo gry wyprodukowane na nim ekstra, a niektóre z nich znam (tutaj gry stworzone na GameMakerze: Studio w 2015 roku https://www.youtube.com/watch?v=WuU1tEF1xYs), tylko że licencja też jest niezbyt zadowalająca, ale chyba wystarczająca, przynajmniej jak na razie (da się tworzyć gry tylko na Windę http://www.yoyogames.com/studio).
No i teraz sedno tego pytania: co wy byście wybrali, co byście mi polecili, co byście mi poradzili i inne co byście. Silników jest wiele, a każdy ma inne możliwości https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines. Lepiej wrócić do czegoś, co już znam, czy rozpocząć naukę z o wiele potężniejszymi silnikami? W temacie pytania napisałem SFML vs. GameMaker Studio (albo inny silnik do gier), bo chciałbym wybrać pomiędzy nimi, może by w to wplątać Unreal Engine (zamierzam się go za niedługo uczyć, oczywiście jeśli go jednak wybiorę ;)). I tak, wiem, że wybór należy do mnie, mam wybrać to, co mi się podoba blablabla, ale chciałbym poznać wasze opinie, w końcu dlatego założyłem ten temat ;) No, to chyba tyle, jakby co to coś dodam i wam odpowiem w komentarzach ;) Dzięki bardzo za odpowiedzi i naprowadzenie mnie na właściwą drogę ;)
A tutaj taka mała ankietka, dla leniwych, którym się nie chce odpowiedzi udzielić. Lenie śmierdzące ;D
Edit: dobra, jak na razie wybrałem SFML, jest to chyba najlepszy wybór dla tego typu gier i dla początkujących jeśli chodzi o biznes ;) Ale tematu nie zamykam, bo może się jeszcze ktoś wypowie ;) Dzięki za pomoc i porady!