• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wczytywanie znaków w petli do tablicy

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
331 wizyt
pytanie zadane 23 stycznia 2020 w C i C++ przez Wallen Nowicjusz (160 p.)

Cześć.

Na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony i dopiero rozpoczynam przygodę z programowaniem. Mam do zrobienia projekt do szkoły w c++. Oczywiście w internecie można znaleźć gotowca, ale chciałbym napisać to samodzielnie i przy okazji zrozumieć co w ogóle robię :).

Mam liczbę w tablicy char która ma maksymalnie 80 cyfr. Problem pojawił się przy tworzeniu pętli for, która pozwoli mi kolejno wczytywać cyfry do tablicy. Nie jestem pewny czy pętla w ogóle została dobrze skonstruowana. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co jest nie tak? Podejrzewam, że coś pochrzaniłem z deklaracją zmiennej. Pozdrawiam.

#include <iostream>

int const maxCyfr = 80;
int main()
{
	/*W polu cyfry są zapisane wartości cyfr liczby (0-9), najbardziej znacząca cyfra jest pod indeksem 0, pominuęte zera nieznaczące*/

	struct Liczba
	{
		bool dodatnia;
		unsigned char cyfry[maxCyfr];
		int liczbacyfr;
	};

	bool wczytajLiczbe(struct Liczba* liczba);
	{
		char liczbaa[80];
		std::cout << "Podaj cyfre (maksymalnie 80 cyfr): \n";
		std::cin >> liczbaa;

		int dlugosc = liczbaa.length(); //w tym wierszu wywala mi błąd E0153 - wyrażenie musi mieć typ klasy oraz błąd C2228 - po lewej ".length" musi być typ struct/union

		for (int i=dlugosc - 1; i <= 80; i++)
		{
			std::cout << "Podaj kolejna cyfre (maksymalnie 80 cyfr): \n";
			std::cin >> liczbaa;
		}
		
		std::cout << "Oto liczba: " << liczbaa;

	}
}

 

4 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 23 stycznia 2020 przez tangarr Mędrzec (154,780 p.)

Zakładam, że struktura została narzucona przez nauczyciela.
Uwagi:
1. Wyciągnij strukturę i funkcję poza funkcję main