• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

BITMAPA BAJTY ZEROWE

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
94 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2020 w C i C++ przez mattino Nowicjusz (160 p.)
Witajcie jak w kodzie z tego pytania https://forum.pasja-informatyki.pl/211931/c-problem-z-bitmapa

mam dopisac bajty zerowe?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 12 stycznia 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 12 stycznia 2020 przez j23

Chodzi o to, że wielkość bajtowa wiersza bitmapy musi być wyrównana do wielokrotności 4 bajtów. Długość bajtową możesz wyliczyć tak:

scanlineSize  = ((width * bitsPerPixel) + 31) / 32 * 4;


// przykładowe przejście po całej bitmapie 24-bit BGR
unsigned char *buf = new unsigned char[scanlineSize * height];

for (int y = 0; y < height; ++y) {
    unsigned char* scanLine = buf + y * scanlineSize;

    for (int x = 0; x < width; ++x) {
        *scanLine++ = B;
        *scanLine++ = G;
        *scanLine++ = R;
    }
}

 

komentarz 12 stycznia 2020 przez mattino Nowicjusz (160 p.)
Okej rozumiem ten kod wiem ze bym musial pozmieniac te zmienne na jakie ja mam w kodzie tylko nie mam pojecia gdzie dokladnie umiescic mam to w kodzie
komentarz 12 stycznia 2020 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Tak czytam te zadanie i w sumie nie widzę potrzeby czytania pikseli bitmapy, bo tu wystarczy podmienić kolory w palecie. No chyba że bitmapa musi być zapisana w 24-bitach.

 

Nadużywasz wyrażenia new, przez co masz wycieki pamięci.

0 głosów
odpowiedź 12 stycznia 2020 przez obl Maniak (51,280 p.)

Twój kod ma inny błąd otóż coś zaczynasz czytać dane z pliku nie od tego miejsca co trzeba bo po małych testach dostawałem obraz z przesunięciem. Obliczyłem sobie to przesunięcie na podstawie pikseli i teraz po modyfikacjach już obraz wczytuje się nieco lepiej. Oto kod:

// readbitmap.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu.
//

#include <iostream>
#include <fstream>

using namespace std;

struct BITMAPFILEHEADER
{
	int bfType;
	int bfSize;
	int bfReserved1;
	int bfReserved2;
	int bfOffBits;
};

struct BITMAPINFOHEADER
{
	int biSize;
	int biWidth;
	int biHeight;
	int biPlanes;
	int biBitCount;
	int biCompression;
	int biSizeImage;
	int biXpelsPerMeter;
	int biYpelsPerMeter;
	int biCrlUses;
	int biCrlImportant;
};

struct kolor
{
	unsigned char R;
	unsigned char G;
	unsigned char B;
};

void odczytaj_naglowek(fstream& obraz, BITMAPFILEHEADER& ob)
{

	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.bfType), 2);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.bfSize), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.bfReserved1), 2);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.bfReserved2), 2);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.bfOffBits), 4);

}

int odczytaj_naglowek_obrazu(fstream& obraz, BITMAPINFOHEADER& ob)
{

	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biSize), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biWidth), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biHeight), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biPlanes), 2);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biBitCount), 2);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biCompression), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biSizeImage), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biXpelsPerMeter), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biYpelsPerMeter), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biCrlUses), 4);
	obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&ob.biCrlImportant), 4);

	return obraz.tellg();
}

int policz(int n)
{
	if (n == 0) return 0;

	else return policz(n - 1) + 3;
}

void odczytaj_obraz(fstream& obraz, unsigned char tab[], BITMAPINFOHEADER ob)
{
	char* ch = new char[22 * 3];
	obraz.read(ch, 22 * 3);
	for (int i = 0; i < ob.biSizeImage / 3; i++)
	{
		obraz.read(reinterpret_cast<char*>(&tab[i]), 3);
	}
	obraz.clear();
}
void koloruj(unsigned char tab[], kolor tab_k[], BITMAPINFOHEADER ob)
{
	for (int i = 0; i < ob.biSizeImage / 3; i++)
	{

		int k = tab[i];

		if (k == 0)
		{
			tab_k[i].R = 0;
			tab_k[i].G = 0;
			tab_k[i].B = 0;

		}

		if (k > 0 && k < 86)
		{
			tab_k[i].R = policz(k);
			tab_k[i].G = 0;
			tab_k[i].B = 0;
		}

		if (k == 86)
		{
			tab_k[i].R = 255;
			tab_k[i].G = 0;
			tab_k[i].B = 0;
		}

		if (k > 86 && k < 171)
		{
			tab_k[i].R = 255;
			tab_k[i].G = policz(k);
			tab_k[i].B = 0;
		}

		if (k == 171)
		{
			tab_k[i].R = 255;
			tab_k[i].G = 255;
			tab_k[i].B = 0;
		}

		if (k > 171 && k < 256)
		{
			tab_k[i].R = 255;
			tab_k[i].G = 255;
			tab_k[i].B = policz(k);
		}
	}
}

void skopuj_obraz(fstream& obraz_src, fstream& obraz_des, kolor tab[], BITMAPINFOHEADER ob, BITMAPFILEHEADER ob1)
{
	obraz_src.seekg(0);
	obraz_des.seekg(0);

	int k;


	for (int i = 0; i < ob1.bfOffBits; i++)
	{
		obraz_src.read(reinterpret_cast<char*>(&k), 1);
		obraz_des.write(reinterpret_cast<char*>(&k), 1);
	}

	for (int i = 0; i < ob.biSizeImage / 3; i++)
	{
		obraz_des.put(tab[i].B);
		obraz_des.put(tab[i].G);
		obraz_des.put(tab[i].R);
	}

}

int main()
{
	fstream obraz;
	BITMAPFILEHEADER FileInfo;
	BITMAPINFOHEADER PictureInfo;

	obraz.open("sonar_aktywny_szary.bmp", ios::in | ios::binary);
	if (!obraz)
	{
		cout << "Nie mozna otworzyc pliku!" << endl;
		return 0;
	}

	odczytaj_naglowek(obraz, FileInfo);
	odczytaj_naglowek_obrazu(obraz, PictureInfo);



	unsigned char* pixmap;
	pixmap = new unsigned char[PictureInfo.biSizeImage / 3];

	kolor* kolormap;
	kolormap = new kolor[PictureInfo.biSizeImage / 3];

	odczytaj_obraz(obraz, pixmap, PictureInfo);
	koloruj(pixmap, kolormap, PictureInfo);

	fstream obraz_des;

	obraz_des.open("sonar_aktywny_kolorowy2.bmp", ios::out | ios::binary);
	if (!obraz_des)
	{
		cout << "Nie mozna otworzyc pliku!" << endl;
		return 0;
	}


	skopuj_obraz(obraz, obraz_des, kolormap, PictureInfo, FileInfo);


	obraz.close();
	obraz_des.close();


	return 0;
}

P.S. Nadal tutaj nie uwzględniam pikseli zerowych. Testowałem na bitmapie 700x466 i 699x466

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,058 wizyt
pytanie zadane 30 listopada 2020 w C i C++ przez ResCrove Obywatel (1,700 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 126 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2021 w Python przez jakubkoksik Początkujący (260 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 96 wizyt
pytanie zadane 12 czerwca 2020 w C# przez Maro200 Nowicjusz (190 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,086 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...