• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity 2D - problem z zadawaniem obrażeń po wejściu w pułapkę.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
211 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2019 w OpenGL, Unity przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)

Witam!

Mam obiekt gracza i obiekt pułapki w postaci kolców. Kolce mają ustawione IsTrigger na colliderze. Zamysł jest taki, żeby po wejściu gracza w te kolce zostało mu zadawane -1 HP co jedną sekundę. Kod wygląda następująco:

public IEnumerator DamagePlayer() //takes 1 hp
    {
        
            if (player.Health >= 1)
            {

                Debug.Log("Zabrano 1 HP");
                player.Health = player.Health - 1f;
                yield return new WaitForSecondsRealtime(1);
                
            }
            else
            {
                Debug.Log("Gracz juz nie zyje!");
            }

        
    }

Powyżej jest przedstawiona funkcja zadająca graczowi 1 punkt obrażeń. Jest zrobiona wykorzystując IEnumerator, ponieważ jak widać w kodzie chciałem opóźnić zadawanie obrażeń o 1 sekundę, żeby nie było to natychmiastowe.

if(isTrapped)
        {
            StartCoroutine(DamagePlayer());
        }

Tutaj powyżej przedstawiam zapis w funkcji Update() dotyczący zadawania tychże obrażeń.

 [SerializeField] private Gamemaster gm;
    private void OnTriggerEnter2D(Collider2D collision)
    {
        gm.isTrapped = true;
    }

    private void OnTriggerExit2D(Collider2D collision)
    {
        gm.isTrapped = false;
    }

A tutaj przedstawiam dwie funkcje, które odpowiednio zmieniają wartość zmiennej "isTrapped" w zależności od tego czy gracz wszedl na kolce lub nie.

Problem polega na tym, że życie gracza nie jest odbierane mu o jeden punkt co sekundę tylko kompletnie chaotycznie i praktycznie natychmiast.

Bardzo prosiłbym o pomoc, jeżeli ktoś wie jak rozwiązać powyższy problem :)

komentarz 27 grudnia 2019 przez PolYGlok Pasjonat (19,450 p.)

Nie znam się na tym co robisz ale wiem że jak masło maślane to tak jest coś źle

player.Health = player.Health - 1f;

ja bym zrobił tak

present.player.Health = player.Health - 1f;

ale jak pisałem wyżej nie znam sie na tym.

komentarz 27 grudnia 2019 przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
Rozumiem o co ci chodzi. Żeby wprowadzić dwie zmienne życia. MaxHP i to aktualne hp. Z pewnością tak zrobię, natomiast nie w tym leży problem :(

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 249 wizyt
pytanie zadane 24 kwietnia 2019 w C# przez Pus_Tako_sy Początkujący (320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 237 wizyt
pytanie zadane 1 marca 2020 w OpenGL, Unity przez Pabllo26 Obywatel (1,280 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 289 wizyt
pytanie zadane 2 września 2021 w C# przez hydrogeniumoxygenium Nowicjusz (120 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...