Jeden ze sposobów możesz zrobić 4 zmienne (po jednej dla każdej cyfry tzn. jedności sekundy, dziesiątki sekundy, jedności minuty i dziesiątki minuty) w głównej pętli (loop):
- wypisujesz liczby na ekranie
- dodajesz 1 do wartości sekund (sekunda jedności)
- sprawdzasz zakresy czy jest to już 10s (cyfra jedności sekund), 60s (cyfra dziesiątek sekund) itd
- czekasz sekunde (delay)
kod pisałem na szybko na shieldzie (podmien 2 pierwsze linijki) na swoje.
#include <LiquidCrystal.h>
LiquidCrystal lcd(8, 9, 4, 5, 6, 7);
int sek_1 = 0;
int sek_2 = 0;
int min_1 = 0;
int min_2 = 0;
void setup(){
lcd.begin(16, 2);
lcd.setCursor(0,0);
};
void loop(){
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print(min_2);
lcd.setCursor(1,0);
lcd.print(min_1);
lcd.setCursor(2,0);
lcd.print(":");
lcd.setCursor(3,0);
lcd.print(sek_2);
lcd.setCursor(4,0);
lcd.print(sek_1);
sek_1++;
if(sek_1==10){
sek_2++;
sek_1=0;
}
if(sek_2==6){
min_1++;
sek_2=0;
}
if(min_1==10){
min_2++;
min_1=0;
}
delay(1000);
};