• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Balansowanie gier

Cloud VPS
0 głosów
993 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
edycja 8 grudnia 2019 przez KazikBozia
Witam!

Chciałbym zająć się balansowaniem pewnej gry (idle clicker) i właśnie dlatego mam dla Was kilka pytań.

Gdzie mogę znaleźć sposoby balansowania gier?
Czy istnieją jakieś zasady, metody balansowania?
Jak zacząć balansować grę?
komentarz 9 grudnia 2019 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
Możesz zrobić system automatycznego balansowania. Zbieraj dane statystyczne od wszystkich graczy i napisz skrypt, który na serwerze gry automatycznie co jakiś czas zaktualizuje ceny/statystyki przedmiotów/częstotliwości występowania biorąc pod uwagę częstość ich używania/kupowania itd. Niech instancja gry przy włączaniu pobiera najnowsze dane i gotowe.

Dzięki temu np. jak dużo osób kupuje marchewki to ich cena pójdzie w górę, a cena innych warzyw w dół. Oczywiście tu też potrzeba testów i balansowania, żeby nie obniżać/podwyższać ceny za bardzo, ale dzięki danym statystycznym jest to dużo łatwiejsze.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 grudnia 2019 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
wybrane 10 grudnia 2019 przez KazikBozia
 
Najlepsza
Witam

Gra grze nie równa i to się też tyczy jej zbalansowania.

Jeśli tworzysz grę to ty jako twórca wiesz najlepiej (a przynajmniej masz pewne założenia) jak gracz powinien się rozwijać i w jaki sposób skalować poziom trudności, żeby gracz się nie zniechęcił małym, bądź przeciwnie za wysokim wyzwaniem, a czuł, że jest coraz lepszy tak jak otaczający go świat gry.

Jeśli to jest typowy „idle clicker”, choć też zależy jakiego gatunku, to przez pierwsze 2, 3 godziny gra powinna być łatwa i wciągająca. Można powiedzieć wręcz uzależniająca np. w grach gdzie budujemy miasto, kolejny budynek zrobi się za 5 minut i będzie można znów coś zbudować, a po 3 godzinach zabawy czas budowy przedłuża się np. już do 2 godzin.

Czy istnieją jakieś zasady, metody balansowania? Tak jak mówiłem każda gra ma własne, istnieją pewnie metody i zasady, ale co gatunek to inne, więc potrzebowałbym więcej danych, żeby nakierować jakie parametry najlepiej modyfikować, żeby dobrze balansować grę.

Jak zacząć balansować grę? Grając w nią. Testy, testy i jeszcze raz testy. Twórcy i nawet rok po premierze jakieś gry multiplayer zmieniają parametry broni, umiejętności, żeby najlepiej zbalansować grę, a i tak czasami nie wychodzi. Ale zanim gra będzie udostępniona dla graczy to właśnie testerzy i sami twórcy w czasie jej tworzenia powinni sprawdzać czy wszystko działa mniej więcej tak jak oni chcą i czy np. jakaś broń nie zadaje za dużo obrażeń przez co będzie jedyną dobrą opcją, a nie jedną z wielu możliwości.

Pozdrawiam

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 209 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 402 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
+6 głosów
0 odpowiedzi 352 wizyt
pytanie zadane 19 kwietnia 2024 w Offtop przez Pan Dwojan Nowicjusz (180 p.)

93,483 zapytań

142,417 odpowiedzi

322,763 komentarzy

62,895 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...