• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Balansowanie gier

Object Storage Arubacloud
0 głosów
729 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
edycja 8 grudnia 2019 przez KazikBozia
Witam!

Chciałbym zająć się balansowaniem pewnej gry (idle clicker) i właśnie dlatego mam dla Was kilka pytań.

Gdzie mogę znaleźć sposoby balansowania gier?
Czy istnieją jakieś zasady, metody balansowania?
Jak zacząć balansować grę?
komentarz 9 grudnia 2019 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
Możesz zrobić system automatycznego balansowania. Zbieraj dane statystyczne od wszystkich graczy i napisz skrypt, który na serwerze gry automatycznie co jakiś czas zaktualizuje ceny/statystyki przedmiotów/częstotliwości występowania biorąc pod uwagę częstość ich używania/kupowania itd. Niech instancja gry przy włączaniu pobiera najnowsze dane i gotowe.

Dzięki temu np. jak dużo osób kupuje marchewki to ich cena pójdzie w górę, a cena innych warzyw w dół. Oczywiście tu też potrzeba testów i balansowania, żeby nie obniżać/podwyższać ceny za bardzo, ale dzięki danym statystycznym jest to dużo łatwiejsze.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 grudnia 2019 przez Zaglowiec Dyskutant (9,200 p.)
wybrane 10 grudnia 2019 przez KazikBozia
 
Najlepsza
Witam

Gra grze nie równa i to się też tyczy jej zbalansowania.

Jeśli tworzysz grę to ty jako twórca wiesz najlepiej (a przynajmniej masz pewne założenia) jak gracz powinien się rozwijać i w jaki sposób skalować poziom trudności, żeby gracz się nie zniechęcił małym, bądź przeciwnie za wysokim wyzwaniem, a czuł, że jest coraz lepszy tak jak otaczający go świat gry.

Jeśli to jest typowy „idle clicker”, choć też zależy jakiego gatunku, to przez pierwsze 2, 3 godziny gra powinna być łatwa i wciągająca. Można powiedzieć wręcz uzależniająca np. w grach gdzie budujemy miasto, kolejny budynek zrobi się za 5 minut i będzie można znów coś zbudować, a po 3 godzinach zabawy czas budowy przedłuża się np. już do 2 godzin.

Czy istnieją jakieś zasady, metody balansowania? Tak jak mówiłem każda gra ma własne, istnieją pewnie metody i zasady, ale co gatunek to inne, więc potrzebowałbym więcej danych, żeby nakierować jakie parametry najlepiej modyfikować, żeby dobrze balansować grę.

Jak zacząć balansować grę? Grając w nią. Testy, testy i jeszcze raz testy. Twórcy i nawet rok po premierze jakieś gry multiplayer zmieniają parametry broni, umiejętności, żeby najlepiej zbalansować grę, a i tak czasami nie wychodzi. Ale zanim gra będzie udostępniona dla graczy to właśnie testerzy i sami twórcy w czasie jej tworzenia powinni sprawdzać czy wszystko działa mniej więcej tak jak oni chcą i czy np. jakaś broń nie zadaje za dużo obrażeń przez co będzie jedyną dobrą opcją, a nie jedną z wielu możliwości.

Pozdrawiam

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 155 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 293 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2019 w C# przez KazikBozia Obywatel (1,600 p.)
+5 głosów
0 odpowiedzi 137 wizyt

92,547 zapytań

141,387 odpowiedzi

319,504 komentarzy

61,931 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...