• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java : Lista referencji do obiektów typu Integear a podmiana wartosci w subliscie

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
313 wizyt
pytanie zadane 5 grudnia 2019 w Java przez Tomek Orchowski Nowicjusz (140 p.)

Dzień dobry. Jestem początkującym w Javie. Pisząc margesorta irytowałem się że nie działa aż natchnęło mnie żeby sprawdzić czy wartości tak właściwie sie podmieniają.. i tutaj moje zdziwienie... nie.

kod z "zabawy"

package zadanie5.sortowanie_1v;

import java.util.ArrayList;
import java.util.Arrays;

public class sortowaniev3
{

public static void main(String[] args)
    {
        ArrayList<Integer> arrayList = new ArrayList<>(Arrays.asList(new Integer[]{1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12}));
        System.out.println(arrayList);
        ArrayList<Integer> arrayListSUBLIST = new ArrayList<>(arrayList.subList(0,arrayList.size()/2));

for(Integer i:arrayListSUBLIST)
        {
            i = 5;
            System.out.println(i);
        }

System.out.println(arrayListSUBLIST);
        System.out.println(arrayList);
    }
}

no i wynik programu : 

[1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12]
5
5
5
5
5
5
[1, 2, 3, 4, 5, 6]
[1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12]

Czy jakaś dobra duszyczka mogła by mi wyjaśnić co tu sie właściwie stało. Bo już sie pogubiłem w tych referencjach..
Dziękuję za poświęcenie czasu na tego posta.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 5 grudnia 2019 przez Paweł Nąckiewicz Nałogowiec (48,990 p.)

Nie wiem jaki ten program ma sens ale...