• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wyświetlanie planszy warcab c++

Mały hosting, OGROMNE możliwości
0 głosów
795 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2019 w C i C++ przez rel Początkujący (340 p.)

Witam, za zadanie mam napisanie programu wypisującego planszę do gry w warcaby i wszystko szło dobrze do momentu wypisywania poziomych kresek. Udało się to zrobić, ale wszystko wyglądało brzydko graficznie i piszę z pytaniem czy można zrobić to tak, aby wyglądało lepiej używając samego c++ i podstaw (jestem początkujący). Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie jak to zrobić lub dopisaniu w kodzie brakującej linijki, z góry dzięki za pomoc! :)

#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
	int i, j, nr;
	nr = 0;

char plansza[8][8] = { ' ','o',' ','o',' ','o',' ','o',
						'o',' ','o',' ','o',' ','o',' ',
						' ','o',' ','o',' ','o',' ','o',
						' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',
						' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',' ',
						'x',' ','x',' ','x',' ','x',' ',
						' ','x',' ','x',' ','x',' ','x',
						'x',' ','x',' ','x',' ','x',' '
	};
	cout << ' ' << ' '  << 1 << ' ' << 2 << ' ' << 3 << ' ' << 4 << ' ' << 5 << ' ' << 6 << ' ' << 7 << ' ' << 8 << ' ' << endl;

for (i = 0; i < 8; i++)
	{
		nr++;
		cout << nr << ' ';
		for (j = 0; j < 8; j++)
		{

cout << plansza[i][j] << "|";

}

cout << endl;

}

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2019 przez Damian Figura Początkujący (300 p.)

Witaj najprościej będzie zmienić tablicę tak jak zrobiłem to poniżej 

char plansza[8][17] = { 
                              {'|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|'},
                              {'|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|'},
                              {'|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|',' ','|','o','|'},