• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie mikrokontrolerów w języku C++

Object Storage Arubacloud
+5 głosów
12,597 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2015 w C i C++ przez marek2012r Początkujący (260 p.)
Witam.Chciałbym się nauczyć programowania mikrokontrolerów w języku C++. Czy programowanie mikrokontrolerów i programowanie na konsoli lub aplikacji okienkowych bardzo się różni od programowania uC. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

9 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 8 kwietnia 2015 przez MrWeb Stary wyjadacz (10,200 p.)
wybrane 8 kwietnia 2015 przez marek2012r
 
Najlepsza

Cześć, może nie mam dużego doświadczenia w programowaniu uC ale trochę w tym siedziałem.

Chciałbym się nauczyć programowania mikrokontrolerów w języku C++. 

C++ i uC się nie łączą... Wszelkie mikroprocesory programuje się w języku C wraz ze zbiorem bibliotek dla danego urządzenia np C i ToolKit AVR do mikrokontrolerów AVR, lub biblioteki dla PIC'ów.

Co prawda istnieje kompilator C++ dla AVR ale nie obsługuje on 90% zalet C++ czyli, nie wspiera w pełni obiektówki, nie ma szablonów itd itd, i kod wynikowy jest dużo większy a to ma znaczenie szczególnie w mikrokontrolerach gdzie liczy się każdy bajt (pamięć takiego procesorka to np 8kB).

Wyjątkiem jest Arduino które działa w oparciu o mikrokontrolery AVR i wspiera obiektowy C++ ale nigdy nic nie robiłem w arduino więc nie wiem jak to jest dokładnie.

 

Czy programowanie mikrokontrolerów i programowanie na konsoli lub aplikacji okienkowych bardzo się różni od programowania uC

Programowanie uC prawie zawsze sprowadza się do grzebania w dokumentacji mikroprocesora by odnaleść nazwę i konfigurację odpowiedniego rejestru i jego zmianę. Czyli trochę mało ma to wspólnego z aplikacjami okienkowymi.