• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML Kolizja

Object Storage Arubacloud
0 głosów
571 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2019 w C i C++ przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)

Mam problem otóż programowałem kolizje pomiędzy graczem a ścianą w sfml-u  i wszystko było cacy.

Ściana lewa jest kolizja,prawa jest kolizja góra i dół to samo, myśle okej więc zacząłem tworzyć mape i dopiero wtedy pojawił się problem , otóż jak mam pare ścian obok siebie i próbuję iść wzdłóż nich dotykając ich żeby sprawdzić czy kolizja działa to albo gracz skacze jakoś śmiesznie pomiędzy następnymi ścianami albo w nie wchodzi co najśmieszniejsze jest to jedynie błąd dotyczący górnej i dolnej kolizji zaś z lewej i prawej strony wszystko ładnie działa pomocy !!!

 

w - ściana

wCb - kolizja ściany

Ply - gracz

Cb - kolizja gracza

Walls - vector ścian

void Level1State::UpdateCollision()
{
	for (auto& w : Walls)
	{
		if (w.wCb.intersects(Ply->Cb))
		{
			Ply->Velocity.x = 0.0f;
			Ply->Velocity.y = 0.0f;
			cout << "collision" << endl;
			//Top Collision
			if (Ply->Cb.top < w.wCb.top
				&& Ply->Cb.top + Ply->Cb.height < w.wCb.top + w.wCb.height
				&& Ply->Cb.left < w.wCb.left + w.wCb.width
				&& Ply->Cb.left + Ply->Cb.width> w.wCb.left)
			{
				Ply->Velocity.x = 0.0f;
				Ply->Velocity.y = 0.0f;
				Ply->PlayerMesh.setPosition(Ply->Cb.left + Ply->Cb.width / 2, w.wCb.top - Ply->Cb.height/2 - 1);
			}
			//Bottom Collision
			else if (Ply->Cb.top > w.wCb.top
				&& Ply->Cb.top + Ply->Cb.height> w.wCb.top + w.wCb.height
				&& Ply->Cb.left < w.wCb.left + w.wCb.width
				&& Ply->Cb.left + Ply->Cb.width > w.wCb.left)
			{
				Ply->Velocity.x = 0.0f;
				Ply->Velocity.y = 0.0f;
				Ply->PlayerMesh.setPosition(Ply->Cb.left + Ply->Cb.width / 2, w.wCb.top + w.wCb.height + Ply->Cb.height/2 + 1);
			}
			//Left Collision
			if (Ply->Cb.left < w.wCb.left
				&& Ply->Cb.left + Ply->Cb.width < w.wCb.left + w.wCb.width
				&& Ply->Cb.top < w.wCb.top + w.wCb.height
				&& Ply->Cb.top + Ply->Cb.height > w.wCb.top)
			{
				Ply->Velocity.x = 0.0f;
				Ply->Velocity.y = 0.0f;
				Ply->PlayerMesh.setPosition(w.wCb.left - Ply->Cb.width/2 - 1, Ply->Cb.top + Ply->Cb.height / 2);
			}
			//Right Collision
			else if (Ply->Cb.left > w.wCb.left
				&& Ply->Cb.left + Ply->Cb.width > w.wCb.left + w.wCb.width
				&& Ply->Cb.top < w.wCb.top + w.wCb.height
				&& Ply->Cb.top + Ply->Cb.height > w.wCb.top)
			{
				Ply->Velocity.x = 0.0f;
				Ply->Velocity.y = 0.0f;
				Ply->PlayerMesh.setPosition(w.wCb.left + w.wCb.width + Ply->Cb.width/2 + 1, Ply->Cb.top + Ply->Cb.height / 2);
			}
		}
		else
		{
			Ply->Velocity.x = 1.0f;
			Ply->Velocity.y = 1.0f;
		}
		if (w.wCb.intersects(Ply->Bcb))
		{
			cout << "You Shooted The Wall" << endl;
		}
	}
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 688 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2017 w C i C++ przez seba360pl Początkujący (260 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 644 wizyt
pytanie zadane 2 maja 2019 w C i C++ przez Milo Obywatel (1,180 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 241 wizyt
pytanie zadane 21 lipca 2018 w C i C++ przez seba1711g Początkujący (350 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...