ja zrobiłem to tak ale przyczepił się ze mi liczbę zaokrągla np.pole kwadratu 0,05 powinno być 0.25 a nie zero
pomocy tu jest polecenie a na dole dałem swój zrobiony program,z góry dzięki.
Napisz program, który wczyta liczbę a i na jej podstawie obliczy pole kwadratu. Po obliczeniu pola kwadratu program poprosi o liczby a i b i obliczy pole prostokąta. Następnie poprosi o podanie liczb a i h i obliczy pole trójkąta. Potem obliczy na podstawie podanych liczb (zastanów się jakich) pole trapezu. Na koniec program obliczy pole koła. (podpowiedź:w przypadku pola koła zadeklaruj zmienne rzeczywiste – zmiennoprzecinkowe – wykorzystaj do tego typ float)
#include <iostream>
/* run this program using the console pauser or add your own getch, system("pause") or input loop */
using namespace std;
int a1 ,a2,b1,a3,h1,polekwad,polepros,poletro,poletra,r1,r2,pi,polekol;
int main()
{
cout << "Najpierw obliczymy pole kwadratu"<<endl;
cout << "Podaj pierwsza a:";
cin >> a1;
polekwad=a1*a1;
cout <<"Pole kwadratu wynosi "<<polekwad<<endl<<endl;
cout << "Teraz obliczymy pole prostokata"<<endl<<endl;
cout << "Podaj a:";
cin >> a2;
cout << "Podaj b:";
cin >> b1;
polepros=a2*b1;
cout << "Pole prostokata wynosi: "<<polepros<<endl<<endl;
cout << "Teraz obliczymy pole trojkata"<<endl<<endl;
cout << "Podaj a:";
cin >> a3;
cout << "Podaj h:";
cin >> h1;
poletro=(a3*h1)/2;
cout << "Pole trojkata wynosi :"<<poletro<<endl<<endl;
cout << "Teraz obliczymy z wczesniej podanych liczb pole trapezu:"<<endl<<endl;
poletra=((a2+b1)*h1)/2;
cout << "Pole trapezu wynosi:"<<poletra<<endl<<endl;
pi=3,1415;
cout << "A teraz obliczymy pole kola uznalem ze liczba pi=3,1415"<<endl<<endl;
cout << "Podaj promien kola:";
cin >> r1;
r2=r1+0,00;
polekol=pi*r1*r1;
cout << "Pole kola wynosi:"<<polekol<<endl<<endl;
return 0;
}