W wielkim skrócie i uproszczeniu oraz w tzw. "klasycznym ujęciu"..
Zaczyna się od definicji celu projektu oraz wizji projektu. Akurat te narzuca metodyka zarządcza. W zasadzie dziś są 2 źródła (w zależności od kultury organizacyjnej wytwórcy i ustaleń z odbiorcą):
1. Zbliżone do Prince - tam masz tzw. DIP (Dokument Inicjujący Projekt)
2. PMI - tu jest Karta Projektu
W dużym projekcie, zbierane są wymagania wysokiego poziomu. Na ich podstawie powstaje główna część lub całość SRS (ang. System Requirements Spcecification). W dokumencie tym umieszczone są pół-formalne wymagania i oczekiwania klienta, oraz kluczowe założenia projektu/uwarunkowania otoczenia biznesowego.
Po ustaleniach z ekspertami domenowymi, i na podstawie istniejących dokumentacji/modeli referencyjnych, tworzone są modele Przypadków Użycia lub Historyjek Użytkownika oraz modele na takim poziomie na jakim to redukuje ryzyka projektu i odpowiada wymaganiom. Często powstają także i inne modele (aktywności, sekwencji....). Tu prace bardzo zależą od rodzaju klienta i sektora.
Na podstawie Celu Projektu, wymagań (funkcjonalnych i poza-funkcjonalnych), oraz modeli, architekt (lub inna osoba/grupa osób pełniących tę rolę), proponuje architekturę systemu.
Później tylko pozostaje ustalenie z kierownikami zespołu planów i zadań. No i oczywiście estymacja czasu i kosztu projektu.
Etapy te są wykonywane obecnie iteracyjnie i pogłębiane do momentu gdy jest to konieczne.
Inaczej to wygląda jeśli będzie to "projekt odchudzony" (Lean) lub o dużym stopniu zwinności.
To co wyżej to warstwa techniczna/operacyjna.
Zarządczo... nie wiem czy to dobre forum by pytać? (etapy projektu, estymacje kosztów, zarządzanie ryzykiem).