• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Zgłoszono wyjątek: naruszenie dostępu do odczytu. **this** było nullptr.: wystąpił wyjątek

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
3,751 wizyt
pytanie zadane 21 października 2019 w C i C++ przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
zamknięte 22 października 2019 przez Jakub Chomicz 1

Witam mam problem otóż gdy kompiluje i odpalam swoją gierkę w sfml-u wszystko fajnie śmiga dopiero jak odpala mi się Menu główne to gra crash-uje i wywala.

Podejrzewam że błąd leży gdzieś w tym kodzie więc go wysyłam.:

#include "StartState.h"

StartState::StartState(RenderWindow* win, stack<StateMachine*>* states) : StateMachine(win,states)
{
	c = 0;
	i = 0;
	white = false;
	this->BackGround.setSize(Vector2f(win->getSize()));
	this->BackGround.setPosition(0, 0);
	this->Title = new Txt("FONTS/Blox2.ttf", "One Life", 72, win->getSize().x / 2, win->getSize().y / 2);
	this->Author = new Txt("FONTS/01 Digit.ttf", "By Chomik", 24, win->getSize().x / 2, 6*win->getSize().y / 8);
}

StartState::~StartState()
{
}

void StartState::EndState()
{
}

void StartState::Update(const float& dt)
{
	if (c < 255 && white == false)
	{
		c++;
	}
	else
	{
		white = true;
	}
	if (i < 400 && white == true)
	{
		i++;
	}
	if (c > 0 && white == true && i == 400)
	{
		c--;
	}
	if (c == 0)
	{
		this->states->push(new MainMenuState(this->win,this->states));
	}
	this->Title->Update(Color(255, 255, 255, c), dt);
	this->Author->Update(Color(255, 255, 255, c), dt);
	this->BackGround.setFillColor(Color(93, 39, 186, c));
}

void StartState::Render(RenderTarget* target)
{
	target->draw(this->BackGround);
	Title->Render(target);
	this->Author->Render(target);
}

Albo już w samym menu więc też wysyłam tu:

#include "MainMenuState.h"

MainMenuState::MainMenuState(RenderWindow* win, stack<StateMachine*>* states) : StateMachine(win, states)
{
	this->BackGround.setSize(Vector2f(win->getSize()));
	this->BackGround.setPosition(0, 0);
}

MainMenuState::~MainMenuState()
{

}

void MainMenuState::EndState()
{

}

void MainMenuState::Update(const float& dt)
{
	this->BackGround.setFillColor(Color(93, 39, 186, 255));
}

void MainMenuState::Render(RenderTarget* target)
{
	target->draw(this->BackGround);
}

Proszę o szybką pomoc.

komentarz zamknięcia: Pytanie Zostało Rozwiązane
komentarz 21 października 2019 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Nie podejrzewaj, tylko sprawdź stos wywołań. W prawym dolnym rogu nad pomarańczowym paskiem.
komentarz 21 października 2019 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)
I pokaż pełniejszy kod i screenshot w pełnym rozmiarze ;)
komentarz 21 października 2019 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)

To mam w stosie wywołań

komentarz 21 października 2019 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Za mało kodu podałeś.  Ze stosu wywołań można wywnioskować, że być może obiekt klasy StartState lub obiekt wskazywany przez states w trakcie wywołania metody Update nie istnieje.


const float& dt

Tak małe typy możesz przekazywać przez wartość.

this->

Zupełnie zbędne.

komentarz 21 października 2019 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)

A tak na marginesie

MainMenuState::MainMenuState(RenderWindow* win, stack<StateMachine*>* states)
    : StateMachine(win, states)

Nie widzę nagłówka, ale... stan raczej nie jest maszyną stanów. W najlepszym przypadku masz nazewnictwo trochę źle, w najgorszym masz źle przemyślane dziedziczenie.

komentarz 22 października 2019 przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)

Dobra coś pokombinowałem i naprawiłem wielkie dzięki :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 909 wizyt
pytanie zadane 19 listopada 2019 w C i C++ przez bakobydlak Nowicjusz (160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,606 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 424 wizyt
pytanie zadane 22 stycznia 2021 w C i C++ przez nanautzin Obywatel (1,510 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,077 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...