• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Chcesz zdobyć doświadczenie w pracy zespołowej, zapraszam Grafików, Front i Beck-end Developerów.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
185 wizyt
pytanie zadane 19 października 2019 w Nasze projekty przez Krzysztof Korpas Obywatel (1,560 p.)

Witajcie,

Nazywam się Krzysztof i właśnie zabieram się za bardzo ciekawy projekt do którego zapraszam wszystkich, którzy chcieli by zyskać nowe doświadczenie w pracy zespołowej. 

Nadrzędnym celem tego projektu jest właśnie możliwość zyskania doświadczenia przez osoby, które dopiero startują w branży IT.  

Projekt dotyczy Gry online typu Open-Source osadzonej w przestrzeni kosmicznej.

Poszukuję całego zespołu czyli:

  • grafików,
  • programistów PHP,
  • programistów JS,
  • osób które pomogą z fabułą.

 

Podstawowe założenia projektu:
 

Projekt Space Game

 

  1. Założenia podstawowe
    1. Założeniem nadrzędnym projektu jest zdobicie praktycznego doświadczenia i nauka współpracy zespołowej.
    2. Strwożenie gry przeglądarkowej typu open-source z fabułą osadzoną w przestrzeni kosmicznej.
    3. Wykonanie projektu w czasie 12 miesięcy od jego startu (termin jeszcze nie określony).
    4. Wszystkie użyte technologie powinny być technologiami typu open-source.
  2. Założenia uczestnictwa
    1. Każdy uczestnik poświęci minimum 5h tygodniowo na zadania do niego przypisane.
    2. Wszystkie prawa do wartości intelektualnych, dodanych do projektu przez uczestnika,  zostają przekazane na rzecz projektu i nie mogą zostać wycofane wraz z rezygnacją z uczestnictwa.
    3. Każdy uczestnik może zaprzestać swojej współpracy w dowolnym momencie, jednak powinien o tym poinformować Project Menagera.
    4. Projekt powstaje na zasadach non-profit, żaden z uczestników nie będzie otrzymywał żadnych gratyfikacji ani honorariów. Zastrzega się jednak możliwość iż po zakończeniu etapu developmentu tj. po 12 miesiącach, po przeprowadzeniu analizy i w drodze decyzji całego zespołu, możliwe jest wdrożenie produktu do ogólnego dostępu z elementami finansowymi.
    5. Uczestnicy nie muszą posiadać doświadczenia w podobnych projektach. Uczestnicy powinni jednak chcieć rozwijać swoje umiejętności oraz mieć podstawowe pojęcie w zakresie zadań do których się zgłaszają np. Front end-developer powinien potrafić posługiwać się językami JS.
    6. Ostatecznego wyboru uczestników głównego projektu dokona Project Menager.
    7. Zakładany jest podział zespołu na pod zespoły z wyznaczonymi koordynatorami.
  3. Projekt uznany jest za zakończony sukcesem, gdy wszystkie podpunkty założeń podstawowych zostaną osiągnięte.

Jeśli brzmi to dla Ciebie ciekawie to zapraszam do kontaktu.

Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania z komentarzy, jednak jeśli chcesz się zgłosić to zapraszam do wysyłania maila na space.game.projekt@gmail.com

Pozdrawiam

komentarz 20 października 2019 przez rafal.budzis Szeryf (85,260 p.)
Nie napisałeś jaką wartość do projektu wnosisz. Wydaje mi się że jest to kluczowe. Zarządzałeś już takim zespołem? Gdy przeczytałem punkt 7 o koordynatorach mam tylko złe skojarzenia z "Dziejami Khorinis" które też miał taką strukturę hierarchiczna. Płaskie struktury organizacyjne są o wiele lepsze.
komentarz 20 października 2019 przez Krzysztof Korpas Obywatel (1,560 p.)
Witam.

Dziękuję za spostrzeżenia, faktycznie popełniłem faux pas które za chwilę na pewno poprawie w głównym poście.

A więc, wnoszę doświadczenie Full Stack Developera, którym jestem od trochę ponad roku oraz ogólnie pojętą wiedzę programisty, którą zdobywam już jakiś czas. Co do doświadczeń w zarządzaniu takim zespołem to niestety nie posiadam. Brałem udział w kilku małych projektach w tym jako koordynator pod zespołu. Niedawno zakończyłem szkolenie z zarządzania projektami w trakcie którego wykluł się pomysł na ten projekt. Założeniem ogólnym projektu jest iż wszyscy uczymy się przez praktykę i od nikogo nie oczekuję doświadczenia w podobnych projektach.

Co do podziału na podzespoły i koordynatorów jest to uzależnione od ilości osób które się zgłoszą. Wiadomo że dla zespołu 10 osób nie biedzimy się bawić w rozdziały. Trzeba jednak pamiętać iż przy nawet 25 osobach nie ma sensu angażować w rozmowy o backend osób odpowiedzialnej za rysunki czy rozwój fabuły. W mojej koncepcji zespół na przykład front-end będzie miał swojego koordynatora, który będzie uczestniczył w rozmowach zespołu( np. beckend) i przekazywał swojemu zespołowi istotne spostrzeżenia, które mogą dotyczyć ich pracy. Większość dużych firm pracujących na modelu projektowym ma hierarchię, a skoro robimy to dla nauki i doświadczania uważam iż powinniśmy zachować częściowo taki układ.

Ostateczna forma zostanie ustalona gdy zgromadzę zespół. Na razie czekam na chętnych.

Pozdrawiam

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 193 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 530 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...