• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Robienie gry na telefony za pomocą js

Object Storage Arubacloud
0 głosów
383 wizyt
pytanie zadane 15 września 2019 w JavaScript przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)

Witam

Dodam, że dopiero uczę się javascripu i testuje ostatnio niektóre gry. Jednak nasunął mi się pewien problem...

Mam grę w tym stylu i wszystko oczywiście działa na laptopach itd. jednak co jeśli ktoś będzie chciał wejść na moją stronę i pograć w tą grę na telefonie. Prosiłbym o pobieżne wytłumaczenie jak to działa lub o czym powinienem poczytać.

Dzięki za poświęcony czas

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 15 września 2019 przez reaktywny Nałogowiec (40,990 p.)
wybrane 15 września 2019 przez Layoutowiec
 
Najlepsza
Powinna działać (ale zależy od przeglądarki). Możesz poczytać o zgodności zastosowanych rozwiązań z wszystkimi przeglądarkami mobilnymi. Poczytaj też o PWA.
komentarz 17 września 2019 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
A po co frameworki do tworzenia aplikacji webowych przy tworzeniu gier? Przecież to zupełnie inna działka. Tutaj problemem jest niedostosowanie interfejsu gry do urządzeń mobilnych i żaden framework z tym nie pomoże, bo to jest na poziomie samego projektu.
komentarz 17 września 2019 przez reaktywny Nałogowiec (40,990 p.)
Wymieniłem frameworki mobilne, a nie webowe.
komentarz 17 września 2019 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
Większość z wymienionych rozwiązań jest tak naprawdę frameworkami do tworzenia aplikacji webowych, które są następnie obudowywane we własny webview. Nawet rozwiązanie pokroju React Native rozbija się tak naprawdę o użyty renderer.

Niemniej nawet jeśli to byłyby rozwiązania typowo dla aplikacji mobilnych, to wciąż pozostaje rozdźwięk między wymaganiami typowymi dla aplikacji a grami.
komentarz 17 września 2019 przez reaktywny Nałogowiec (40,990 p.)

Większość z wymienionych rozwiązań jest tak naprawdę frameworkami do tworzenia aplikacji webowych, które są następnie obudowywane we własny webview.

Tak to mniej więcej wygląda, ale zaczynający wątek uparł się na javascript. Poza tym gra którą przedstawił użytkownik @Layoputowiec jest do zrobienia chyba w każdym z wymienionych przeze mnie frameworków. Kolejna sprawa przeniesienie jej później do web jest w przypadku tych frameworków łatwiejsze niż z rozwiązań natywnych (Java, Kotlin, Swift).

komentarz 17 września 2019 przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
A czy można zrobić np. button pojawiający się przy niższych rozdzielczościach i on by odpowiadał za (w przypadku tego przykładu) skakanie
+1 głos
odpowiedź 16 września 2019 przez sebeks Mądrala (5,300 p.)
Ja próbowałem zrobić grę przeglądarkową, którą można by grać też na telefonie, ale pojawiło się kilka problemów. Problem pierwszy to różnice między mouseEvents i touchEvents (np. pobieranie koordynatów kliknięć). Cześć rzeczy musiała być podwójnie skodowana. Problem drugi, to przeglądarki w telefonach mają dodatkowe eventy, np. ruch palcem w dół uruchamia odświeżanie strony i inne, które trzeba było wyłączyć. Problem trzeci trzeba było założyć eventListener na zmianę orientacji (portrait na landscape), by zmieniał on rozmiar rysowanego svg. Sama zmiana też działała asynchronicznie.

I pewnie pojawiło by się tego więcej, ale się trochę poddałem, bo zamiast kodować logikę gry borykałem się z powyższymi problemami. Sporo się jednak nauczyłem. Polecałbym też zacząć od czegoś bardzo prostego i bardzo małego.
komentarz 17 września 2019 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
Zamiast oddzielnie robić obsługę myszki i dotyku, można użyć po prostu Pointer Events.

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 470 wizyt
pytanie zadane 11 maja 2020 w JavaScript przez Layoutowiec Mądrala (5,470 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 327 wizyt
pytanie zadane 21 kwietnia 2019 w JavaScript przez Sebastian1235 Nowicjusz (190 p.)
+4 głosów
1 odpowiedź 308 wizyt
pytanie zadane 15 września 2016 w Offtop przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)

92,555 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...