Cześć. Próbuję stworzyć jakiegoś RPGa tekstowego. Pewnie go nigdzie nie opublikuję, ale i tak żeby mieć frajdę, to wrzucam tam bardzo dużo, myślę całkiem nieźle napisanej fabuły. Tak czy inaczej - mnóstwo printów.
No i niezbyt estetycznym rozwiązaniem jest pozostawienie wcześniejszych zdarzeń w konsoli.
Przykładowo, mam coś takiego:
import os
print('Krzysztof Krawczyk jest najbardziej uzdolnionym wokalistą na świecie.')
print('Natomiast gitarzystą - Łysy z Kombii')
answer = input('mam rację? [tak/nie]').lower().strip()
if answer == 'tak':
os.system('cls')
print('No i dalej jakieś tam printy, dalsze IFy')
Zależy mi na tym, aby po wykonanej akcji przez gracza, wcześniejsze dialogi, monologi, czy inne printy były wyczyszczone z konsoli. W powyższym przypadku, co chcę osiągnąć to :
1) dwa pierwsze printy
2) pytanie wraz z oczekiwaniem na odpowiedź
3) udzielona odpowiedź
4) wyczyszczenie dwóch pierwszych printów, pytania i odpowiedzi
5) i tak w sumie prawie do końca programu
Problem polega na tym, że gdy uruchamiam kod, PyCharm nie wywala żadnego błędu, jednak również nie czyści konsoli. Za to na początku pierwszego printa po rzekomym wyczyszczeniu, pokazuje mi się jakaś strzałka skierowana w górę. Zaraz po niej (w tej samej linii) zawartość printa.
Czy ja robię coś źle? Jeśli tak to co? Mógłby mi ktoś ewentualnie poradzić jak osiągnąć zamierzony efekt? Może w jakiś inny sposób.
Z góry dzięki za odpowiedzi :)