1. Producenci uciekaja od takich praktych z kilku powodów. Sa to miedzy innymi koszta, ograniczone miejsce. Koszta, bo gdy kupisz jedno duze ogniwo, to tylko raz je zabezpieczasz. Ale jesli kupisz 2 miejsze, ktore wielkoscia beda tak same jak jedno duze, to i tak zuzyjesz do tego wiecej zasobow. Koszta na jednej baterii sa znikome, ale gdy pomnozysz to razy 1kk i x modeli, to juz widac roznice. Co do miejsca, to chyba nie musze pisac, ze bterie sa najczesniej wklesle, a nie wypukle. Z tego tez powodu, trzeba by bylo zrobic jedna wypukla, druga wklesla, zeby na koncu polaczyly sie w jedna baterie. (to sam milimetry, moze 1, moze 2)
2. Nie widzę tu jakies znacznej roznicy. To znaczy, przeprowadzam testy sam, bo robilem to projektu i zastanawialo mnie, czy jest duza roznica wladowaniu, jak i w spadkach mocy, albo zywotnosci baterii. Warto dodac, ze polaczenie tych 2 raczej bedzie gorsze od jednej, ale to wszystko zalezy od straty efektywnosci ladowania. ( Ta zalezy od opru, temperatur itd). Ale tez warto dodac, ze kazdy z nich byla w eksploatacji krocej lub dluzej.