• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Grid aligned movement z delta time - Snake

Object Storage Arubacloud
0 głosów
141 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2019 w C i C++ przez niezalogowany

 Witam, ostatnio postanowiłem ulepszyć moją implementację Snake'a o delta time. Mój problem polega na tym, że gracz porusza się po gridzie. Wcześniej movement polegał na przesuwania gracza o rozmiar "komórki" co klatke, więc wartości x i y były całkowite, teraz gdy mnożę prędkość gracza przez timestep wszystko się posypało i już nie jest dopasowane do grid'a. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mnie naprowadzić na rozwiązanie tego problemu.

const int BOARD_CELL = 20;

const float snakeSpeed = 0.5;

float timeStep;
float lastFrameTime;

void Run()
{
	while (!gameOver)
	{
		float time = (float)al_get_time() * 1000.0;
		timeStep = time - lastFrameTime;
		lastFrameTime = time;

		Input(timeStep);

                //reszta głównej pętli gry
        }
}

void Input(float timeStep)
{
			switch (game->keys)
			{
				case UP:
					position.y -= (snakeSpeed * timeStep);
					break;

				case DOWN:
					position.y += (snakeSpeed * timeStep);
					break;

				case LEFT:
					position.x -= (snakeSpeed * timeStep);
					break;

				case RIGHT:
					position.x += (snakeSpeed * timeStep);
					break;
			}
		}
}

Wcześniej było np. position.x += BOARD_CELL;

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 27 sierpnia 2019 przez tangarr Mędrzec (154,780 p.)
wybrane 30 sierpnia 2019
 
Najlepsza

Dodałbym dwie zmienne: next_position i direction;
Na podstawie prędkości ustaliłbym ile czasu trwa jedno przesuniecie o pełną komórkę (timeMoveCell).
W funkcji Input ustawiałbym zmienną direction (up={0,-1} down={0,1} left={-1,0} right={1,0})
Dodałbym po inpucie dodałbym pętlę przesuwającą węża:

while (timeStep > timeMoveCell) {
    position = next_position;
    TestCollision();
    next_position = position + direction;
    timeStep -= timeMoveCell;
}

I na koniec dałbym funkcję wyznaczającą pozycję do narysowania (interpolacja od position do next_position bazująca na (float)timeStep/timeMoveCell)

komentarz 28 sierpnia 2019 przez niezalogowany
Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie, sam wymyśliłeś tą metodę czy może jest możliwość gdzieś poczytać o tym?
komentarz 28 sierpnia 2019 przez tangarr Mędrzec (154,780 p.)
Dopasowałem znane pojęcie (animacja bazująca na ujęciach kluczowych) do twojego problemu.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 147 wizyt
pytanie zadane 19 sierpnia 2017 w Java przez ThunderEagle Nowicjusz (200 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 214 wizyt
pytanie zadane 31 sierpnia 2019 w C i C++ przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 151 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2019 w JavaScript przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,481 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...