• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z własną grą w PyGame

Object Storage Arubacloud
0 głosów
586 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2019 w Python przez akinhet Nowicjusz (170 p.)
Witam,

jakiś czas temu zacząłem uczyć się Pythona (od września idę do technikum informatycznego). Zaczęło się od książeczki z Komputer Świata o nauce właśnie Pythona. Znajdowała się tam instrukcja mówiąca o tym jak zrobić grę o helikopterze latającym w jaskini. Wykonałem ją, ale trochę nie spodobały mi się założenia gry(przeszkody pojawiały się randomowo, ale tylko wokół jednej linii, a punkty były przyznawane za poruszanie się w górę i w dół), więc zacząłem przy niej grzebać. Teoretycznie większość rzeczy udało mi się osiągnąć(kontrola prędkości postaci, ograniczony, a nie ciągły ruch po wciśnięciu przycisku, ciekawsze pojawianie się przeszkód), jednak pojawił się dosyć niespodziewany problem: po przegraniu i próbie zagrania ponownie, w miejscu w którym wszystkie przeszkody powinny być w jednej linii, pojawiają się słupy o losowej wysokości, zabijające gracza praktycznie od razu. Nie mam pojęcia skąd mogą się one brać, bo na starcie gry wszystko jest ok. Bardzo proszę o sprawdzenie, gdzie może być ewentualny błąd. Byłbym również wdzięczny za wszelkie inne uwagi dotyczące zarówno kodu jak i samej gry.

Kod: https://github.com/akinhet/Helicopterrr

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 sierpnia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Nie wiem czy to akurat to, ale te dwa miejsca się rzucają w oko:

                                        for o in obstacles:
                                                obstacles.remove(o)
                for o in obstacles:
                        if o.x <= -o.width:
                                obstacles.remove(o)
                                obstacles.append(Obstacle(wid,wid/20))
                                points = points + 1

To raczej nie robi tego co myślisz. Przykład:

In [1]: a = [1, 2, 3, 4, 5, 6]                                                                                                                                                                                      

In [2]: for x in a: 
   ...:     a.remove(x) 
   ...:                                                                                                                                                                                                             

In [3]: a                                                                                                                                                                                                           
Out[3]: [2, 4, 6]

W szczególności to pierwsze powinno dać się zastąpić przez zwykłe `obstacles.clear()`.

komentarz 6 sierpnia 2019 przez akinhet Nowicjusz (170 p.)
Ok, dzięki wielkie, teraz faktycznie działa :D. A tak w ogóle to mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego się tak dzieje, jak w tym przykładzie?
komentarz 6 sierpnia 2019 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Jasne.

No to po kolei:

a = [1, 2, 3, 4, 5, 6]
x = a[0] # pierwsza iteracja
a.remove(x) # teraz a == [2, 3, 4, 5, 6]
x = a[1] # druga iteracja, x == 3
a.remove(x) # teraz a == [2, 4, 5, 6]
x = a[2] # trzecia iteracja, x == 5
a.remove(x) # teraz a == [2, 4, 6]
# a[3] nie ma, koniec pętli

 

komentarz 6 sierpnia 2019 przez akinhet Nowicjusz (170 p.)

AAA, ok faktycznie. Nie wpadłbym na to. Dzięki wielkie smiley.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 195 wizyt
pytanie zadane 27 października 2022 w Python przez Podlasianin Początkujący (400 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 280 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 258 wizyt
pytanie zadane 19 lipca 2019 w Python przez Patryk01 Obywatel (1,270 p.)

92,555 zapytań

141,402 odpowiedzi

319,553 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...