• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Type name is not allowed SFML/C++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
996 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2019 w C i C++ przez WojtaZio23 Użytkownik (660 p.)
zamknięte 4 sierpnia 2019 przez WojtaZio23
#pragma once
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
using namespace sf;
using namespace std;

class Ship : public sf::Drawable
{
public:
	Ship();
	~Ship() = default;
private:
	Texture texture;
	Sprite sprite;
	void draw(RenderTarget& traget, RenderStates state) const override;
	
};


_________________________________________________________________
#include "Ship.h"


Ship::Ship() 
{
	
	texture.loadFromFile("space-ship.png");
	sprite.setTexture(texture);
	sprite.setPosition(0, 0);
	sprite.setScale(0.1, 0.1);
	
	
}
void Ship::draw(RenderTarget& target, RenderStates state) const
{
	target.draw(this->sprite, state);
}

__________________________________________________________________
#include <iostream>
#include<SFML\Graphics.hpp>
#include <SFML\Window.hpp>
#include "Ship.h"


using namespace std;
using namespace sf;

int main()
{
	Ship ship;
	ship.Ship();
	RenderWindow window(VideoMode(800, 600), "SFML works!");


	
	while (window.isOpen())
	{
		
		window.clear(Color::White);
		Event event;
		while (window.pollEvent(event))
		{
			if (event.type == Event::Closed)
				window.close();
		}
	
		window.draw(ship);
		window.display();
	}

	return 0;
}

Wyskakuje mi error "type name is not allowed". Co zrobiłem źle?

komentarz zamknięcia: uzyskanie odpowiedzi
komentarz 4 sierpnia 2019 przez tkz Nałogowiec (42,020 p.)
15 linia powinna być virtualna.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 4 sierpnia 2019 przez Rzepek Bywalec (2,050 p.)
nie uzywaj using namespace std; a tym bardziej dwóch naraz
komentarz 4 sierpnia 2019 przez Rzepek Bywalec (2,050 p.)
Ship ship;
    ship.Ship();

zamień na:

Ship ship();

 

1
komentarz 4 sierpnia 2019 przez Rzepek Bywalec (2,050 p.)
Konstruktor wywołuje się w momencie utworzenia obiektu
2
komentarz 4 sierpnia 2019 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Nawet można pominąć te nawiasy, konstruktor też się wykona. wink

komentarz 4 sierpnia 2019 przez WojtaZio23 Użytkownik (660 p.)

Severity    Code    Description    Project    File    Line    Suppression State
Error    C2664     'void sf::RenderTarget::draw(const sf::VertexBuffer &,size_t,size_t,const sf::RenderStates &)': cannot convert argument 1 from 'Ship (__cdecl *)(void)' to 'const sf::Drawable &'    SFML    D:\programming projects\C++\SFML\SFML.cpp    31    

teraz mam taki error
 

komentarz 4 sierpnia 2019 przez WojtaZio23 Użytkownik (660 p.)
Juz sam rozwiazalem problem tego drugiego bledu. Wielkie dzieki za pomoc! Moge isc dalej z moja gierka :)
komentarz 4 sierpnia 2019 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
@WojtaZio23 to zamknij temat

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 575 wizyt
pytanie zadane 15 listopada 2015 w C i C++ przez Juliko Początkujący (280 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 757 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2022 w JavaScript przez Wokie Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 539 wizyt
pytanie zadane 23 września 2015 w C i C++ przez patryk16 Obywatel (1,080 p.)

93,015 zapytań

141,978 odpowiedzi

321,271 komentarzy

62,358 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...