• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak odnieść się do metody w innej klasie?

0 głosów
63 wizyt
pytanie zadane 12 lipca w Java przez manager96 Użytkownik (790 p.)

Hej, mam pytanie. Chciałbym zrobić projekt na większej ilości klas, żeby był on bardziej przejrzysty dla oka. Programuję w javie. Jedna klasa byla odpowiedzialna za całe GUI w którym były przyciski JButton:

JButton btnOblicz = new JButton("OBLICZ");
		btnOblicz.addActionListener(new ActionListener() {
			public void actionPerformed(ActionEvent e) {
			}
		});
		btnOblicz.setBounds(378, 37, 171, 42);
		frame.getContentPane().add(btnOblicz);

I teraz pytanie brzmi: Stworzyłem nową klasę "btnOblicz". Chciałbym żeby cała funkcjonalość tego przycisku była w niej zapisana. Jak to potem "skleić" ??? 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 lipca przez pawi125 Stary wyjadacz (12,590 p.)
edycja 12 lipca przez pawi125

Stworzyłem nową klasę "btnOblicz".

Stworzyłeś nowy obiekt "btnOblicz" z klasy JButton

Klasę lub interfejsy tworzysz aby wykonywać jakąś funkcjonalność np obliczenia

Wtedy w klasie z GUI tworzysz przyciski w których są metody addActionListener w ciele tych metod możesz tworzyć instancje klasy która ma spełniać funkcjonalność (obliczenia) i wywołujesz kolejne metody z tego obiektu. 

 

JButton btnOblicz = new JButton("OBLICZ");
        btnOblicz.addActionListener(new ActionListener() {
            public void actionPerformed(ActionEvent e) {
                  //tworzenie obiektu klasy z funkcjonalnościa
                  Klasa nazwaWlasna = new Klasa();
                  //wywolanie metody 
                  nazwaWlasna.metoda(argumenty);
            }
        });

        //to daj do konstruktora klasy z tworzeniem GUI
        btnOblicz.setBounds(378, 37, 171, 42);
        frame.getContentPane().add(btnOblicz);

link do mojego dawnego projektu w swingu (trochę zaawansowany ale struktura prosta)

komentarz 12 lipca przez manager96 Użytkownik (790 p.)
Poczekaj, stworzyłem nową klasę. Następnie chce w niej umieścić całą akcję mojego przycisku.
komentarz 12 lipca przez pawi125 Stary wyjadacz (12,590 p.)
update response
komentarz 12 lipca przez manager96 Użytkownik (790 p.)

jeszcze nie do końca rozumiem jak działa wywołanie metody

nazwaWlasna.metoda(argumenty);

jakbyś mógł rozwinąć te argumenty

komentarz 12 lipca przez pawi125 Stary wyjadacz (12,590 p.)

To zalezy od tego jak TY zrobisz klase i metody np:

//odzdzielny plik

public class Obliczanie{
    //metoda
    public int dodawanie(int a, int b){
        return a+b;
    }
}

//Twoje gui
JButton btn = new JButton...
btn.addActionListener(new ActionListeren(){
       public void actionPerformed(ActionEvent e){
          //utworzenie instancji klasy i wywolanie metody
          Obliczenia ob = new Obliczenia();
          int wynik = ob.dodawanie(1,2);   //<-- wywolanie metody z 2 argumentami typu int (a,b)
}}

 

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 45 wizyt
+2 głosów
1 odpowiedź 127 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2016 w C i C++ przez JAKUBW Pasjonat (21,500 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 80 wizyt
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.Komentarze

65,640 zapytań

112,264 odpowiedzi

236,875 komentarzy

46,639 pasjonatów

Przeglądających: 218
Pasjonatów: 16 Gości: 202

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...