• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Git praca na galęziach

Object Storage Arubacloud
0 głosów
139 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2019 w Inne języki przez kasior Nowicjusz (120 p.)
Witam

Co prawda nie jestem informatykiem ale przetwarzam dużo tekstu głównie w LaTeX, poczytałem trochę o kontroli wersji Git i doszedłem do wniosku że to jest to czego mi brakowało i postanowiłem się go nauczyć.

Powiedzmy ze mam katalog z plikami jakiejś publikacji (każdy rozdział w osobnym pliku.txt, do tego rysunki itp) i muszę zrobić 2 lub 3 wersje tego dokumentu powiedzmy jedna w formacie LaTeX, druga z formatowaniem do wiki itp.

I wreszcie moje pytanie. Czy powinienem zrobić 3 oddzielenie repozytoria i na każdym pracować oddzielnie czy jedno z 3 gałęziami każda do innego formatu? Bardzo proszę o w miarę łopatologiczne wyjaśnienie sprawy :)

Nasuwa mi się jeszcze pytanie jakbym jednak zdecydował się na jedno repozytorium i 3 branche to czy powinienem katalog ze źródłami skopiować 3 razy i każdy używać na innym branchu?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 7 lipca 2019 przez Paweł Nąckiewicz Nałogowiec (48,990 p.)
Ja bym zrobił jedno repozytorium i w masterze wrzuciłbym zrodla do rozdzielenia na branche.
+1 głos
odpowiedź 7 lipca 2019 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Akurat w tym przypadku to nie git jest rozwiązaniem. Oczywiście git jest niezbędny w takiej pracy ale to nie on adresuje problem przez Ciebie postawiony. W Twoim projekcie występują cele budowy (przykład):

1. Do pdf'a
2. Do html'a
3. Do wiki.
4.....

Wersjonowanie będzie obsługiwało np. alternatywny tok powieści (gdybyś ją pisał) lub zestaw dodatkowych rozdziałów (jeśli chciałbyś mieć wersję np. demonstracyjną lub na potrzeby publikacji w internecie).

W Twoim przypadku powinieneś się zainteresować systemami budowania. Jeśli to środowisko GNU/Linux, make wystarczy.