• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pingowanie dwóch maszyn wirtualnych na potrzeby emulatora GNS3

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,001 wizyt
pytanie zadane 2 lipca 2019 w Sieci komputerowe, internet przez dawid10 Nowicjusz (120 p.)

Cześć,

jakiś czas temu kupiłem sobie książkę pod tytułem CCNA200-125, aby zacząć i zagłębić się w sieci. Od razu mówię, że książkę kupiłem bo została mi polecana, jestem mega początkującym więc nie myślę o żadnym kursie (przynajmniej w tym czasie laugh). Do rzeczy.

Ściągnąłem Virtualboxa, utworzyłem dwie stacje robocze H1 oraz H2. Dodałem je do emulatora GNS3. Zadanie wydaje się proste - obie stacje połączyć mam przewodem sieciowym RJ45. To oczywiście zrobiłem, a następie uruchomiłem obydwie stacje.

Komputery te dostały losowe IP, więc w protokole IPv4 zmieniłem je kolejno na H1: 192.168.1.1 oraz H2: 192.168.1.2 . Teraz muszę spingować te stacje nawzajem i w zamian otrzymuję wynik "timed out". Komputery się nie widzą.

W książce jest napisane żeby w ustawieniach sieciowych stacji roboczych (w programie Virtualbox) zmienić podłączenie karty sieciowej do "Rodzajowy sterownik". Tam wpisałem obojętnie co, ponieważ na liście nic nie było, zaś po uruchomieniu stacji roboczych dzięki właśnie temu rodzajowemu sterownikowi, jest tam teraz TunnelUDP. Rozumiem, że tak ma być, tak?

Mam też pewne zastrzeżenia co do samego emulatora. Bardzo często, gdy go uruchamiam, zostaje witany komunikatem waiting for 192.168.1.5:3080 a sam pasek postępu zatrzymuje się na 97% i nie rusza dalej. Okno to zamykam przez co uruchamia się znowu i tak w kółko...

Gdyby ktoś mógłby mi pomóc ruszyć dalej, byłoby fajnie... Życzę miłego wieczoru.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 3 lipca 2019 przez NoOgar95 Dyskutant (9,310 p.)
Cześć,