• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pamięć RAM i problem z jego dostępnością w komputerze

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
533 wizyt
pytanie zadane 2 lipca 2019 w Systemy operacyjne, programy przez BRQ_201 Nowicjusz (140 p.)
Mam problem z pamięciom RAM. Dokładniej mówiąc chodzi o to, że sam system wykrywa 12 GB ramu, natomiast daje mi informacje, że dostępnych jest tylko 4 GB. Pragnę dodać jeszcze, że wczoraj dodawałem ram. Wcześniej chodziło na 8 GB a po dołożeniu kolejnej czwórki udostępnia tylko 4GB, ale jak już wspominałem komputer wszystko pięknie wykrywa (dodawany RAM nie był dokładnie tego samego modelu, ale tej samej firmy i o bardzo zbliżonych specyfikacjach) Proszę o pomoc i pragnę dodać także, że jestem zielony w sprawach informatyki tak zaawansowanej :)
komentarz 2 lipca 2019 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)
System jest 64-bitowy?
komentarz 2 lipca 2019 przez BRQ_201 Nowicjusz (140 p.)
Tak
komentarz 2 lipca 2019 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)
Płyta główna jest wstanie obsłużyć te 12GB?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 lipca 2019 przez mrspock1 Mądrala (6,420 p.)
To nie jest problem dla informatyka tylko dla elektronika, po studiach elektroniki. Oni się uczą tylko o układach scalonych. Bardzo dobry inżynier w serwisie powinien od razu powiedzieć co jest źle dopasowane. Miałem uszkodzony stary komputer o wartości muzealnej. Elektronik z zarządu muzeum komputerów w Katowicach od razu stwierdził uszkodzenie pamięci i powiedział że bez trudu znajdzie taką pamięć która była produkowana 40 lat temu. Taki specjalista by ci poradził.
0 głosów
odpowiedź 2 lipca 2019 przez jared Gaduła (3,600 p.)
edycja 2 lipca 2019 przez jared