• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wywołanie konstruktora Dialog::Dialog -- Qt

Object Storage Arubacloud
0 głosów
785 wizyt
pytanie zadane 28 czerwca 2019 w C i C++ przez amelia.cpp Obywatel (1,860 p.)

Witam, 

czy jest jakiś sposób aby wywołać konstruktor Dialog::Dialog()  w funkcji?

Robię Tic-Tac-Toe w Qt i chcę dodać funcje resetującą "od nowa". W jaki sposób mogę użyć kodu w konstruktora w funkcji?

ui->setupUi(this);

        ui->box-blockSignals(false);
        ui->box2->blockSignals(false);
        ui->box3->blockSignals(false);
        ui->box4->blockSignals(false);
        ui->box5->blockSignals(false);
        ui->box6->blockSignals(false);
        ui->box7->blockSignals(false);
        ui->box8->blockSignals(false);
        ui->box9->blockSignals(false);
        ////////////////////////////////////////////
        /////////ustawianie ikon x, o
        ////////////////////////////////////////////

        pixmap[0].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[0].addPixmap(pixmap[0]);
        ui->box->setIcon(ButtonIcon[0]);
        ui->box->setIconSize(pixmap[0].rect().size());
        // ------------------------------------------
        pixmap[1].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[1].addPixmap(pixmap[1]);
        ui->box2->setIcon(ButtonIcon[1]);
        ui->box2->setIconSize(pixmap[1].rect().size());
        // --------------------------------------------
        pixmap[2].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[2].addPixmap(pixmap[2]);
        ui->box3->setIcon(ButtonIcon[2]);
        ui->box3->setIconSize(pixmap[2].rect().size());
        //----------------------------------------------
        pixmap[3].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[3].addPixmap(pixmap[3]);
        ui->box4->setIcon(ButtonIcon[3]);
        ui->box4->setIconSize(pixmap[3].rect().size());
        //----------------------------------------------
        pixmap[4].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[4].addPixmap(pixmap[4]);
        ui->box5->setIcon(ButtonIcon[4]);
        ui->box5->setIconSize(pixmap[4].rect().size());
        // ----------------------------------------------
        pixmap[5].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[5].addPixmap(pixmap[5]);
        ui->box6->setIcon(ButtonIcon[5]);
        ui->box6->setIconSize(pixmap[5].rect().size());
        // --------------------------------------------
        pixmap[6].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[6].addPixmap(pixmap[6]);
        ui->box7->setIcon(ButtonIcon[6]);
        ui->box7->setIconSize(pixmap[6].rect().size());
        // --------------------------------------------
        pixmap[7].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[7].addPixmap(pixmap[7]);
        ui->box8->setIcon(ButtonIcon[7]);
        ui->box8->setIconSize(pixmap[7].rect().size());
        // --------------------------------------------
        pixmap[8].load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/nic.bmp");
        ButtonIcon[8].addPixmap(pixmap[8]);
        ui->box9->setIcon(ButtonIcon[8]);
        ui->box9->setIconSize(pixmap[8].rect().size());

        /////////////////////////////////////////////////
               //ustawienie ikonki informującej o turze gracza

        m_logo_pic.load("C:/Users/HP/Documents/PROGRAMOWANIE/C++/Qt projects/TicTacToe/osmall.bmp");
        ui->tura_obrazek->setPixmap(m_logo_pic);
        t = 'o';
        // przypisanie char'om 'n'
        for(int i=0; i<9; i++)
            boxs_char[i] = 'n';
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 czerwca 2019 przez Szfierzak Gaduła (3,750 p.)
Czy przeniesienie kodu z konstruktora do np. prywatnej funkcji robiącej wszystko to co trzeba do ustawień początkowych, i wywołanie jej w konstruktorze i/lub później w razie resetu wywołanie tej funkcji również przez inną resetującą ustawienia, rozwiązuje problem?
komentarz 28 czerwca 2019 przez amelia.cpp Obywatel (1,860 p.)
Niestety nie, wyskakuje problem z niezdefiniowanym ui
komentarz 28 czerwca 2019 przez Szfierzak Gaduła (3,750 p.)
A jak spróbujesz odwołać się do ui, przez this->ui->.... też dostajesz ten błąd?
komentarz 29 czerwca 2019 przez amelia.cpp Obywatel (1,860 p.)
wyskakuje błąd: invalid use of 'this' in non-member function
komentarz 29 czerwca 2019 przez Szfierzak Gaduła (3,750 p.)

A możesz wrzucić więcej kodu? Na pierwszy rzut oka wygląda, jakbyś zapomniała zadeklarować funkcji jako składowej klasy w pliku cpp, tzn. np. zamiast

void NazwaKlasy::nazwaFunckji()
{
 ...
}

masz tylko

void nazwaFunkcji()
{
....
}

 

komentarz 30 czerwca 2019 przez amelia.cpp Obywatel (1,860 p.)
Dzięki :) problem rozwiązany, umieszciłam deklaracje funkcji w klasie Dialog i działa :)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,682 wizyt
pytanie zadane 30 kwietnia 2015 w C i C++ przez Linker Bywalec (2,690 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 135 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 311 wizyt
pytanie zadane 19 listopada 2020 w C i C++ przez Foszy Początkujący (250 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...