• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Odczyt z pliku

Hosting forpsi easy 1 pln
0 głosów
225 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2019 w C i C++ przez magda_19 Gaduła (3,080 p.)

Jestem początkująca programistką i ćwiczę sobie odczyt z plików. Stworzyłam prosty program, który powinien odczytać sumę dwóch liczb. Suma wynosi 51, z kompilator pokazuje  1972572512. Nie wiem dlaczego,a co ważniejsze jak to naprawić?  Oto mój kod:

#include <iostream>
#include <fstream>

using namespace std;

int main()
{
    int a,b;

fstream plik;
    plik.open("Suma.txt", ios::in);

if(plik.good() == false)
    {
        cout<< "plik nie istnieje!";
    }

plik.close();
cout<<a+b<<endl;

return 0;
}

2 odpowiedzi

–1 głos
odpowiedź 20 czerwca 2019 przez Ilmefy Obywatel (1,950 p.)
wybrane 21 czerwca 2019 przez magda_19

Najlepsza

Musisz napisać funkcję która wczyta tekst do stringa, a następnie podzielić to w jakiś sensowny sposób, żeby uzyskać 2 różne stringi. Poprzez podzielenie w sensowny sposób mam na myśli np. zapisanie pierwszej liczy w 1 linijce, a drugiej w drugiej. Wtedy czytasz linijka po linijce i przypisujesz wartość odczytaną do stringa, którego następnie parsujesz do int'a. Wtedy możesz dodawać integery. Niestety nie ogarniam C++ w sposób który pozwoliłby mi napisać dokładnie jak to powinno działać, ale w C# to wyglądałoby mniej więcej tak:

string[] tablicastringow= System.IO.File.ReadAllLines("SCIEZKA DO PLIKU"); //Tutaj wczytujemy sobie plik i przypisujemy do tablicy stringow
            string Liczba1 = tablicastringow[0];//Tutaj przypisujemy wartość pierwszej linijki do string'a
            string Liczba2 = tablicastringow[1];//a tutaj wartość drugiej linijki
            int _Liczba1 = int.Parse(Liczba1); //Parsowanie do int'a pierwszej liczby
            int _Liczba2 = int.Parse(Liczba1);//Parsowanie do int'a drugiej liczby