• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak dynamicznie dodawać obiekty w Builderze ??

0 głosów
446 wizyt
pytanie zadane 24 lipca 2015 w C i C++ przez Hellmood Nowicjusz (140 p.)

Dzień dobry. Cieszę się że powstało takie forum gdzie można pogadać na nurtujące nas tematysmiley. Ale do rzeczy. Chciałbym napisać najprostszą gierkę w której mamy naszą postać i możemy ją przemieszczać. Naradzie banał 4 timery które włączamy strzałkami. Dodajemy możliwość strzału  jak np. w ”The Binding of Isaac”  i tu mamy problem sad. Jak stworzyć obiekt shape po naciśnięciu przycisku strzału oczywiście można na początku zrobić kilka kul zmienić visible na false a po strzale przesunąć ją do gracz i zmienić visible na true ale ile ma być tych kul i co z kulami przeciwników i tak dalej i tak dalej.

Podsumowywująca jak dynamicznie dodawać obiekty w Builderze ??

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 24 lipca 2015 przez niezalogowany
Hm, może ci w tym pomoże moje pytanie https://forum.pasja-informatyki.pl/20922/spawnowanie-obiektow-np-ksztaltow-sfml Jest to zrobione na bibliotece graficznej, dzięki której robi się przeważnie gry, więc bardzo ci polecam przesiadkę z Buildera do SFML-a, będzie ci o wiele lepiej i łatwiej, ale to już twój wybór ;) No więc sądząc po tym, że dalej jesteś w Builderze, raczej nie będziesz za bardzo rozumiał tego rozwiązania, bo jednwk go nie ma w kursie :/ Polega na tablicy vector, która może zmieniać swój rozmiar w trakcie działania programu, czy gry. Może ci pomogę, może nie, przynajmniej dałem jakiś pomysł ;)
komentarz 25 lipca 2015 przez Hellmood Nowicjusz (140 p.)

O ironio właśnie czytałem sobie o SFML-u i zastanawiałem czy się nie przerzucićlaugh. Znasz jakiś dobry poradnik?

komentarz 26 lipca 2015 przez niezalogowany
Hm, najlepiej to albo oficjalne tutoriale, dokumentacja http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/ albo to samo, tylko że przetłumaczone na polski na blogu Szymona Siarkiewicza http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/ Niestety ten po polsku jest trochę przeterminowany, ale najlepiej przeczytaj ten polski, a potem oficjalny, żeby posprawdzać różnice ;)
0 głosów
odpowiedź 24 lipca 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)

robisz wskaźnik danego typu, a potem:

pole = new TImage(Form1);<-ważne, żeby było (Form1)
      pole->Left =20*j;
      pole->Top =20*i;
      pole->AutoSize=true;
      pole->Picture=empty->Picture;
      pole->Visible=true;
      pole->Tag=0;
      pole->Parent=Form1;<-i to ważne, reszta opcjonalna
      pole->OnClick=Image1Click;//z mojego programu :)

 

komentarz 25 lipca 2015 przez Hellmood Nowicjusz (140 p.)
Wskaźnik danego typu ?? W jaki sposób?
komentarz 27 lipca 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
edycja 27 lipca 2015 przez katolik6
eee... no piszesz typ, potem dajesz spację, * i nazwę. Zakładam, że ogarniasz wskaźniki, bo bez tego nie ogarniesz dynamicznego tworzenia obiektów, znaczy się na pewno nie tych z buildera, bo często i gęsto korzystają z polimorfii.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 642 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 217 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 155 wizyt
pytanie zadane 13 czerwca 2018 w JavaScript przez kenjiro244 Dyskutant (8,600 p.)

93,604 zapytań

142,529 odpowiedzi

322,997 komentarzy

63,092 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...