• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Assembler - problem z zadaniem

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
374 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2019 w Assembler przez lycwid46 Nowicjusz (120 p.)
otagowane ponownie 18 czerwca 2019 przez Patrycjerz

Cześć. Mam program do napisania w assemblerze jednak jestem zupełnie zielony w tym temacie. Jakby ktoś mógł poratować odpowiedzią i ewentualnie wytłumaczyć co się tam dzieje. Ponoć zadanie nie jest, aż tak bardzo trudne.

Uzupełnić poniższy kod o treść procedury policz. Procedura ta ma pobierać ze stosu argument będący adresem łańcucha znaków i ma zwracać przez rejestr EAX liczbę znaków ’#’ w łańcuchu. Argumenty do procedury policz mają być przekazane przez stos, za usuwanie argumentów ze stosu ma odpowiadać wywołujący funkcję. Przykładowo, po uruchomieniu poniższego kodu na ekranie powinna zostać wypisana liczba 4.

    .intel syntax no prefix
    .text
    .global main

main :
    mov eax , offset messg
    push eax
    call policz
    add esp , 4
    // wypisanie wyniku
    push eax
    mov eax , offset printf arg1
    push eax
    call printf
    add esp , 8

exit:
    // kod powrotu z programu
    xor eax , eax
    ret

policz:
    [ TUTAJ POWINNO BYC UMIESZCZONE ROZWIAZANIE ]
.data

messg :
    .asciz ”Prz∗ykla#do###wy∗tekst”
printf arg1:
    .asciz ”%i "
komentarz 18 czerwca 2019 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Domyślam się, że to asm na architekturę x86. Ale czy możesz podać nazwę asemblera? (program asemblujący kod do binarek, np. FASM, NASM, TASM, MASM, GNU-AS...).
komentarz 18 czerwca 2019 przez lycwid46 Nowicjusz (120 p.)
Tak, jest to asm na architekture x86. Program asemblujący to NASM.
komentarz 18 czerwca 2019 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)