• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Co można jeszcze poprawić w tym kodzie, aby był bardziej czytelny i optymalny ???

Object Storage Arubacloud
0 głosów
184 wizyt
pytanie zadane 9 czerwca 2019 w C i C++ przez SCpl Użytkownik (590 p.)
zamknięte 2 lipca 2020 przez SCpl

Jestem początkującym programistą i niedawno zaprogramowałem moją pierwszą grę w c++. Chcę spytać się
o poradę kogoś bardziej doświadczonego co można poprawić i zoptymalizować w moim kodzie oczywiście używając tylko instrukcji, które już użyłem. Z góry bardzo dziękuję. smiley

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int liczba1,liczba2,liczba3,liczba4,tryb=0,prob=10,punkty1=1,punkty2=1,runda=1,a=1,b=100,y=1,x=100;
int main()
{
    srand(time(NULL));
    while (true)
    {
        while (tryb==0)
        {
            while (tryb==0)
            {
                cout << "Wybierz tryb gry!!!" << endl;
                cout << "1. Gra solo." << endl;
                cout << "2. Gra z komputerem." << endl;
                cout << "Tryb gry: ";
                cin >> tryb;
                system("cls");
            }
            if (tryb!=1&&tryb!=2)
            {
                cout << "Musisz wybrac opcje dostepna w menu." << endl;
                tryb=0;
            }
        }
        while (tryb==1)
        {
            cout << "Sprobuj zgadnac liczbe od 1 do 100 ktora wylosowal komputer, masz 10 prob." << endl;
            liczba1=rand()%100+1;
            while (prob>0)
            {
                cout << "Wpisz liczbe: ";
                cin >> liczba2;
                if (liczba1==liczba2)
                {
                    cout << "Zgadles/as liczbe." << endl;
                    prob=10;
                    tryb=0;
                    system("cls");
                    break;
                }
                else if (prob==1)
                {
                    cout << "Przegrales/as." << endl;
                    prob=10;
                    tryb=0;
                    system("cls");
                    break;
                }
                else if (liczba1>liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za mala liczba." << endl;
                    prob--;
                }
                else if (liczba1<liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za duza liczba." << endl;
                    prob--;
                }
            }
        }
        while (tryb==2)
        {
            a=1,b=100,y=1,x=100;
            liczba1=rand()%100+1;
            liczba4=rand()%2+1;
            if (runda==1)
            {
                cout << "Grasz z komputerem do trzech punktow!!!" << endl << "Powodzenia!!!" << endl;
            }
            cout << "Runda " << runda << endl;
            cout << "Sprobuj zgadnac liczbe od 1 do 100, ktora zostala wylosowana przed komputerem." << endl;
            if (liczba4==1)
            {
                cout << "Zaczynasz runde!!!" << endl;
            }
            else if (liczba4==2)
            {
                cout << "Komputer zaczyna runde!!!" << endl;
            }
            while (liczba4==1)
            {
                cout << "Wpisz liczbe: ";
                cin >> liczba2;
                if (liczba1==liczba2)
                {
                    cout << "Wygrales/as ta runde!!!" << endl << "Zdobywasz jeden punkt!!!" << endl << endl;
                    punkty1++;
                    break;
                }
                else if (liczba1>liczba2&&liczba2>a-1)
                {
                    cout << "Niestety jest to za mala liczba." << endl;
                    a=liczba2+1;
                    x=b-a+1;
                    y=a;
                }
                else if (liczba1>liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za mala liczba." << endl;
                }
                else if (liczba1<liczba2&&liczba2<b+1)
                {
                    cout << "Niestety jest to za duza liczba." << endl;
                    b=liczba2-1;
                    x=b-a+1;
                }
                else if (liczba1<liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za duza liczba." << endl;
                }
                else
                {
                    cout << "ERROR_404!!!" << endl;
                    break;
                }
                liczba3=rand()%x+y;
                if (liczba1==liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jest to poprawna odpowiedz." << endl;
                    cout << "Przegrales/as ta runde!!!" << endl << "Komputer zdobywa jeden punkt" << endl << endl;
                    punkty2++;
                    break;
                }
                else if (liczba1>liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jednak jest to za mala liczba." << endl;
                    a=liczba3+1;
                    x=b-a+1;
                    y=a;
                }
                else if (liczba1<liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jednak jest to za duza liczba." << endl;
                    b=liczba3-1;
                    x=b-a+1;
                }
            }
            while (liczba4==2)
            {
                liczba3=rand()%x+y;
                if (liczba1==liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jest to poprawna odpowiedz." << endl;
                    cout << "Przegrales/as ta runde!!!" << endl << "Komputer zdobywa jeden punkt" << endl << endl;
                    punkty2++;
                    break;
                }
                else if (liczba1>liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jednak jest to za mala liczba." << endl;
                    a=liczba3+1;
                    x=b-a+1;
                    y=a;
                }
                else if (liczba1<liczba3)
                {
                    cout << "Komputer zgaduje, ze ta liczba jest " << liczba3 << ". Jednak jest to za duza liczba." << endl;
                    b=liczba3-1;
                    x=b-a+1;
                }
                cout << "Wpisz liczbe: ";
                cin >> liczba2;
                if (liczba1==liczba2)
                {
                    cout << "Wygrales/as ta runde!!!" << endl << "Zdobywasz jeden punkt!!!" << endl << endl;
                    punkty1++;
                    break;
                }
                else if (liczba1>liczba2&&liczba2>a-1)
                {
                    cout << "Niestety jest to za mala liczba." << endl;
                    a=liczba2+1;
                    x=b-a+1;
                    y=a;
                }
                else if (liczba1>liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za mala liczba." << endl;
                }
                else if (liczba1<liczba2&&liczba2<b+1)
                {
                    cout << "Niestety jest to za duza liczba." << endl;
                    b=liczba2-1;
                    x=b-a+1;
                }
                else if (liczba1<liczba2)
                {
                    cout << "Niestety jest to za duza liczba." << endl;
                }
                else
                {
                    cout << "ERROR_404!!!" << endl;
                    break;
                }
            }
            runda++;
            if (punkty1==3)
            {
                cout << "Wygrales/as cala gre!!!" << endl << endl;
                runda=1;
                punkty1=0;
                punkty2=0;
                tryb=0;
                system("cls");
            }
            else if (punkty2==3)
            {
                cout << "Przegrales/as cala gre!!!" << endl << endl;
                runda=1;
                punkty1=0;
                punkty2=0;
                tryb=0;
                system("cls");
            }
        }
    }
    return 0;
}

 

komentarz zamknięcia: Już wszystko wiem. :D

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 9 czerwca 2019 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
wybrane 9 czerwca 2019 przez SCpl
 
Najlepsza
Zmienić nazwy zmiennych, dodać przejścia do nowej linii. Podzielić kod na funkcje. Możesz zainteresować się też maszyną stanów, bo mogłaby być przydatna tutaj.
+1 głos
odpowiedź 9 czerwca 2019 przez Paweł Nąckiewicz Nałogowiec (48,990 p.)

Nazwy zmeinnych: a, b, liczba4... to nic nie mówi. Pozimieniaj je na bardziej zrozumiałe.

Podziel program na funkcje zamiast rzucac wszystko w jedna funkcje. Twój początek kodu może działa poprawnie ale nie wygląda pięknie. 

while (true)
    {
        while (tryb==0)
        {
            while (tryb==0)
            { 
                 //...
}}}

 

+1 głos
odpowiedź 9 czerwca 2019 przez p099 Mądrala (6,390 p.)

1. Proponowałbym zamienić system("cls"); na funkcje clear(); która znajduje się w bibliotece windows.h
funkcja system() wykonuje komendę z cmd gdzie tam też jest interpretowana, jest to wolne i mało wydajne rozwiązanie.
2. Korzystasz z zbyt wielu instrukcji warunkowych, widzę fragmenty w kodzie gdzie możesz to zastąpić switch/casem.

komentarz 9 czerwca 2019 przez DarthMazut Bywalec (2,990 p.)
Cześć, mogę prosić linka do dokumentacji funkcji clear() z windows.h?  Pierwsze słyszę i nie mogę nigdzie tego znaleźć? Zazwyczaj trzeba taką funkcję zaimplementować samemu.
1
komentarz 9 czerwca 2019 przez p099 Mądrala (6,390 p.)
#include <windows.h>

void ClearScreen()
  {
  HANDLE                     hStdOut;
  CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi;
  DWORD                      count;
  DWORD                      cellCount;
  COORD                      homeCoords = { 0, 0 };

  hStdOut = GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE );
  if (hStdOut == INVALID_HANDLE_VALUE) return;

  /* Get the number of cells in the current buffer */
  if (!GetConsoleScreenBufferInfo( hStdOut, &csbi )) return;
  cellCount = csbi.dwSize.X *csbi.dwSize.Y;

  /* Fill the entire buffer with spaces */
  if (!FillConsoleOutputCharacter(
    hStdOut,
    (TCHAR) ' ',
    cellCount,
    homeCoords,
    &count
    )) return;

  /* Fill the entire buffer with the current colors and attributes */
  if (!FillConsoleOutputAttribute(
    hStdOut,
    csbi.wAttributes,
    cellCount,
    homeCoords,
    &count
    )) return;

  /* Move the cursor home */
  SetConsoleCursorPosition( hStdOut, homeCoords );
  }

jest też inne rozwiązanie gdzie możesz użyć:

  #include <stdio.h>

  void ClearScreen()
    {
    int n;
    for (n = 0; n < 10; n++)
      printf( "\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n" );
    }

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 146 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 107 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 247 wizyt
pytanie zadane 10 sierpnia 2019 w Java przez Szpryca Użytkownik (580 p.)

92,555 zapytań

141,402 odpowiedzi

319,540 komentarzy

61,938 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...