• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak obrócić obiekt nie obracając sprite'ów ?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
223 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca 2019 w OpenGL, Unity przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

Witam serdecznie,

Wie ktoś może jak obrócić obiekt, nie obracając przy tym sprite'ów ? Próbuję stworzyć kopię tetrisa i napotkałem następujący problem przy obracaniu:
 

"Klocki" są cieniowane w górę, co przy obracaniu powoduje niezbyt ładny efekt.Wszystko opiera się na prefabach, które zawierają po ok.4 sprite.

Obiekty obracam za pomocą:

if(Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow)){
     transform.Rotate(0, 0, 90); 
}  


Pozdrawiam..

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2019 przez Patrycjerz Mędrzec (192,340 p.)
Zdefiniuj może po cztery obiekty dla każdego kształtu, prezentujące różne wariacje obrotu. Implementacja tego typu transformacji za pomocą przekształceń to przerost formy nad treścią.
komentarz 6 czerwca 2019 przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)
Mimo wszystko zależałoby mi na takim sposobie. Tworzenie kolejnych prefabów, podmienianie tego wszystkiego przy rotacji nie wiem czy jest lepszym sposobem. : /
komentarz 6 czerwca 2019 przez mrspock1 Mądrala (6,420 p.)
Programowo uzyskać doskonały wygląd będzie ciężko, żeby to było tak samo dobrze jak rysunek obrobiony z najwyższą dokładnością w programie graficznym. A skoro ma być tylko kilka klatek tej animacji to lepiej je przygotować wcześniej. Ambitne zadanie z tą animacją bo można było zrobić bez animacji.
komentarz 6 czerwca 2019 przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)
Bloki wykonane są z pojedynczych kwadratów, niestety przy obrocie całej figury obracane są również te grafiki (spirte'y) co powoduje brzydki efekt. Myślę, że obracanie kwadratów w przeciwną stronę nie jest niczym niesamowitym i niewykonalnym. Pragnę tylko dowiedzieć się jak to rozwiązać
komentarz 7 czerwca 2019 przez mrspock1 Mądrala (6,420 p.)
To co chcesz zrobić wykonuje się tylko w 3D. Takie zadania w 2D nawet profesjonaliści nie robią programowo, tylko wcześniej w programach graficznych kolejne klatki są dopasowywane w sposób jakiego nigdy byś praktycznie nie osiągnął. Zrobienie tego programowo nawet przy dziesięciokrotnie większym nakładzie pracy nie da tego efektu co przygotowanie gotowych klatek. Może nawet z olbrzymim wysiłkiem osiągniesz cel tylko to będzie Pyrrusowe Zwycięstwo.

Podobne pytania

–1 głos
3 odpowiedzi 857 wizyt
pytanie zadane 19 marca 2017 w OpenGL, Unity przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 532 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2016 w C# przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 293 wizyt
pytanie zadane 15 lutego 2017 w C# przez Adam Olesiak Gaduła (3,290 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,079 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...