Witam wszystkich!
Ucze się korzystać z THREE js i chciałem zrobić jakąś prostą gre. Napotkałem jednak problem przy raycastingu. Staram się wysłać promień równolegle do ziemi w kierunku w którym patrze. Sterowanie kamery jest za pomocą pointer lock controls. I teraz problem jest taki że jak patrze się prosto na obiekt to wykrywa mi intersekcje promienia z kostką która leży obok. Jednak kiedy patrze się za bardzo do góry lub w dół to promień wysyła się tak samo (pokazuje mi to arrowHelper) jednak nie wykrywa mi go w intersectObjects(). Jeszcze raz żeby wszystko było jasne, stojąc przed kostką gdy patrze się mniej więcej na tą kostke to dostaje wykryty obiekt (wyświetlam to co klatke w konsoli) jednak gdy patrze się w kierunku tego obieku ale bardziej do góry lub dołu to nie wykrywa mi go a powinno bo promień wysyłam równolegle do podłoża i obrót kamery w góre lub w dół nie powinien tu nic zmieniać, przynajmniej tak mi się wydaje.
Załączam link do repo na github, wystarczy pobrać, wpisać w konsoli npm install a potem npm start i odpalić w przeglądarce http://localhost:3000/
https://github.com/KubaWysocki/Crock
Praktycznie cały kod który jest za to odpowiedzialny jest w pliku Game.js
Z góry dziękuje za zaangażowanie i pomoc z waszej strony