• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nieprawidłowa praca procesora

0 głosów
502 wizyt
pytanie zadane 2 czerwca 2019 w Sprzęt komputerowy przez tixar17 Nowicjusz (120 p.)
Witam chciałbym się zapytać o rozwiązanie bać doinformowanie gdzie leży problem ponieważ jestem początkującym informatykiem lecz już co nie co wiem lecz z takim czymś mam pierwszy raz do czynienia oraz nie widziałem na necie nic podobnego.

Otóż posiadam procesor core 2 Q9650 który powinien mieć w standardzie 3 GHz tak nie jest i osiąga tylko 2,7 GHz w porywach. Czasem jest tak iż sam przechodzi na taktowanie 1,40 -2,00 nawet podczas gry. Zazwyczaj pomaga restart kompa po odłączeniu  z sieci.Po OC wykreciłem  niby 3,8 GHz ale nawet tego nie ma max 3,6 pokazuje a i bym zapomniał on nigdy nie pracuje w 100% max pod obciążeniem ma 94% nie mam pomysłu co mu dolega.Brak uszkodzeń zewnętrznych a pozostałe komponenty kompa sprawne. Sprawdzałem parametry w cpu-z i tam niby pokazuje iż ma 3,8 GHz jak jest obciążony lecz jak wystąpi błąd z przejściem do tych 1,4-2,0 GHz to jest także pokazane i się nie zmienia nawet pod obciążeniem tak jak wyżej poinformowałem. Proszę o pomoc.
komentarz 2 czerwca 2019 przez PreZmyK Pasjonat (21,530 p.)
Jaki zasilacz? Jak trzyma napięcie? Sekcja zasilania ile faz?
komentarz 2 czerwca 2019 przez tixar17 Nowicjusz (120 p.)
Zasilacz silentline400w napięcia ok 12 fazowa sekcja płyta główna p5p43td pro ale z nią wszystko ok bo wcześniej procek był w Dell 780 i także był problem
komentarz 3 czerwca 2019 przez adrian17 Mentor (355,240 p.)

Czasem jest tak iż sam przechodzi na taktowanie 1,40 -2,00 nawet podczas gry

Jak temperatury? Może się przegrzewa i wymusza zmniejszenie zegarów.

komentarz 3 czerwca 2019 przez tixar17 Nowicjusz (120 p.)
Temperatury procesora nie przekraczają 69°C a bez OC 48°C.

Posiadam chłodzenie Arctic frezer extreme  rev2