• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Funkcje wirtualne a podział projektu na pliki

0 głosów
170 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2019 w C i C++ przez Alan Kruszyński Obywatel (1,410 p.)

Piszę pewien program w którym chcę zastosować Polimorfizm. W pliku nagłówkowym .h zdefiniowałem sobie to tak:

class Kreator{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne() = 0;  
};

class Kreator_czlowiek :public Kreator{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne();
};

class Kreator_elf :public Kreator{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne();
};

class Kreator_krasnolud :public Kreator{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne();
};

class Kreator_niziolek :public Kreator{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne();
};

W pliku .cpp chciałem napisać kod tej metody, ale kompilator wywala błąd. Fragment pliku .cpp:

virtual void Kreator_czlowiek::ustaw_cechy_unikalne(Bohater * postac){
   
       //cos tam zrob

}

Błąd wyrzuca w linijce nagłówka. Gdy nie ma tam słowa "virtual" ani "void" wtedy wiadomo otrzymuję komunikat "prototype does not mach any in class...". Gdy dodam słowo "virtual" wtedy wyrzuca "virtual outside the class definition". jak to zrobić poprawnie?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 czerwca 2019 przez Piotr Batko Stary wyjadacz (13,190 p.)
// Plik Kreator.hpp
class Kreator
{
public:
    virtual void ustaw_cechy_unikalne() = 0;
    // Może przyda się wirtualny destruktor?
    // https://stackoverflow.com/questions/461203/when-to-use-virtual-destructors
    // virtual ~Kreator() = default;
};

// Plik KreatorCzlowiek.hpp
class KreatorCzlowiek : public Kreator
{
public:
    // To niżej może się nie skompilować, jeżeli nie masz obsługi standardu C++11 lub nowszego.
    // W takim przypadku usuń słowo "override".
	void ustaw_cechy_unikalne() override;
};

// Plik KreatorCzlowiek.cpp
#include <iostream>

void KreatorCzlowiek::ustaw_cechy_unikalne()
{
	std::cout << "Ustawia cechy czlowieka\n";
}

// Przykład użycia w pliku main.cpp
#include <iostream>

int main()
{
	KreatorCzlowiek kreatorCzlowiek;
	Kreator & kreator = kreatorCzlowiek;

	kreator.ustaw_cechy_unikalne();

	return 0;
}
0 głosów
odpowiedź 2 czerwca 2019 przez mokrowski VIP (146,440 p.)
1. Zdecyduj czy metoda ustaw_cechy_unikalne(...) ma przyjmować jakikolwiek argument czy nie. W pliku *.cpp próbujesz ją wywołać z argumentem a w deklaracjach w pliku *.h masz ją bez argumentu.

2. Obecnie (od C++11) nie stosuje się słowa kluczowego virtual do oznaczenia przesłaniania/własnej implementacji funkcję wirtualnej. Zastosuj słowo kluczowe override https://en.cppreference.com/w/cpp/language/override

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 488 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w C i C++ przez Czarus0 Użytkownik (900 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 84 wizyt
+1 głos
0 odpowiedzi 1,829 wizyt

85,872 zapytań

134,644 odpowiedzi

298,914 komentarzy

56,739 pasjonatów

Advent of Code 2021

Top 15 użytkowników

  1. 926p. - rucin93
  2. 925p. - Whistleroosh
  3. 912p. - nidomika
  4. 876p. - adrian17
  5. 867p. - Michal Drewniak
  6. 866p. - Mikbac
  7. 863p. - Mateusz Bogdan
  8. 859p. - CC PL
  9. 797p. - Argeento
  10. 704p. - ScriptyChris
  11. 683p. - tokox
  12. 660p. - Vinox
  13. 645p. - TheLukaszNs
  14. 642p. - s. Dorota Kowalewska
  15. 601p. - Marcin Harasimowicz
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...