Hejka wszystkim, chcę napisać sobie prostą gierkę w SFML. I nasuwa mi się problem, mianowicie w jaki sposób mogę uzależnić respienie się przeciwników od czasu? Przeglądając jakieś tutoriale na youtube natknąłem się na taki sposób:
Gdzieś deklaruje sobie spawnCounter.
//Enemies
if (spawnCounter < 20)
spawnCounter++;
if (spawnCounter >= 20 && enemies.size() < 30)
{
enemy.setPosition(Vector2f(rand() % int (window.getSize().x-enemy.getSize().x) , rand() % int (window.getSize().y-enemy.getSize().y)));
enemies.push_back(RectangleShape(enemy));
spawnCounter = 0;
}
I jeśli dobrze rozumiem to działa to w ten sposób, że po prostu program musi "przelecieć" 20 razy przez cały napisany kod, żeby spawnCounter się wyzerował. W takim razie w jakiś sposób daje złudne powstanie czasu pomiędzy respieniem się ich. Tylko czy w takim razie to nie zależy od "wydajności" sprzętu jaki będzie posiadał użytkownik ? albo np. jeśli gra w jakimś momencie będzie potrzebowała większej "wydajności sprzętu" to najzwyczajniej ta przelecenie przez wszystkie linie kodu 20 razy zanim się zinkrementuje do 20 będzie trwało dłużej? Czy jest na to inny sposób ? czy ten jest w miarę dobry?
Jeśli źle to rozumiem, to proszę o wytłumaczenie i inne uwagi. Z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam!!!