• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

VBA - Word dodawanie tekstu i załączników

0 głosów
24 wizyt
pytanie zadane 6 maja w Visual Basic przez Aliagon Nowicjusz (120 p.)
zmienione kategorie 6 maja przez Patrycjerz

Hej

Mam problem w pracy, bo mam za zadanie zrobić dokument Word z zapewne Makrem. Jestem laikiem i na VBA się nie znam. Nie wiem, czy to się da .... :-(

Dokument to umowy dla klientów.

Pierwsze makro, polegałoby na tym, że zmienia się komparycja umowy. To znaczy: wybór z listy rozwijanej wśród kilku pozycji, np. 3 (Sp. z o.o., SA, Sp. J) zmieniałby dalszą część tekstu. Tekst mógłby być pobierany z innego pliku Word / Excel lub Notatnika.

Drugie makro wstawiałoby wypełnioną tabelę na 3 warianty usługi. Tabela składałaby się z:

3 kolumny ( 2 pierwsze to: "LP" oraz raz "Opis sprzątania" cieniowanie 5% i 3-cia kolumna to "Wariant: + lista rozwijana" bez cieniowania)

Kolumna LP to numery wierszy: 1, 2, 3, 4, 5, ... Liczba wierszy zależy od wariantu usługi

Kolumna "Opis sprzątania" zawiera kolejno: Podłogi, Okna, Drzwi, Rolety, Kafelki, Toaleta, Korytarz, Biuro, itp.

Kolumna "Wariant: + lista rozwijana" w liście miałaby 3 opcje: "Podstawowe", Ogólne", "Kompleksowe". Po wyborze odpowiedniego wariantu, np. Podstawowe pojawia się wypełnionych niżej 5 wierszy, "Ogólne" - 8 wierszy, "Kompleksowe" - 12 wierszy.

Trzecie Makro polega na tym, że do umowy składającej się z 2 części (2 oddzielnych sekcji) po zaznaczeniu  pola wyboru pomiędzy sekcje dodawałby się jeszcze jeden 1 załącznik lub 2 załączniki, co spowodowałoby, że umowa miałaby nie 2 a już 3 lub 4 oddzielne sekcje.

Czy to powyższe się da?

Pozdrawiam

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 168 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 375 wizyt