Witam!
Otóż mam problem z SFML, a dokładniej(chyba o to chodzi) z dziedziczeniem mojej własnej klasy po klasie Drawable. Problem wygląda mniej więcej tak:
Tutaj jest mój plik engine1.h:
#include <SFML/Graphics.hpp>
using namespace std;
class Button : public sf::Drawable
{
public:
virtual void genButton(string text, float x, float y, float sx, float sy, sf::Color color, sf::RenderWindow window);
};
Plik engine1.cpp:
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include "engine1.h"
using namespace std;
void Button::genButton(string text, float x, float y, float sx, float sy, sf::Color color, sf::RenderWindow window)
{
sf::RectangleShape button(sf::Vector2f(sx, sy));
button.setFillColor(color);
button.setPosition(sf::Vector2f(x, y));
window.draw(button);
}
No i jeszcze plik main.cpp:
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include "engine1.h"
using namespace std;
int main()
{
Button button1; //<--- Tutaj pokazuje mi się błąd
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(1366, 720), "Projekt SFML");
while (window.isOpen())
{
sf::Event event;
while (window.pollEvent(event))
{
if (event.type == sf::Event::Closed)
window.close();
}
window.clear();
window.display();
}
return 0;
}
Tak na mój(mało profesjonalny) pierwszy rzut oka wszystko wyglądało dobrze, a brak widocznych błędów wykrywanych przez VS2017 w plikach engine1.h i engine1.cpp tylko mnie w tym stwierdzeniu utrwalały, ale wtedy nagle zobaczyłem do pliku main.cpp i VS2017 wykrywa mi się błąd kiedy próbuję stworzyć obiekt z klasy Button. Treść tego błędu brzmi tak:
object of abstract class type "Button" is not allowed:
pure virtual function "sf::Drawable::draw" has no overrider
Szukałem już podobnych tematów w internecie, ale nic nie pomogło, albo zrobiłem coś źle.
Nie wiem już co mam z tym zrobić, dlatego proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.