• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Serwer gry - Szybki dostęp do informacji o terenie

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
216 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2019 w SQL, bazy danych przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
Cześć.

Podczas pisania serwera do gry stanąłem nad problemem przechowywania informacji o terenie. Przypuszczam, że informacja o jednym kawałku terenu będzie wyglądała tak: pozycja x, pozycja y, grafika, warstwa, typ terenu. Zakładam, że takich informacji będzie około 90 mln.Gracz podczas chodzenia może pobrać około 50 takich kafelków na sekundę. Jak ogarnąć to żeby było możliwie najszybciej? Trzymać to w bazie a później przy starcie serwera trzymać to w zmiennej, czy może inaczej?
1
komentarz 29 kwietnia 2019 przez daniel1806 Obywatel (1,780 p.)
Hej.

A nie można by graczowi przesłać wszystkich potrzebnych na danej mapie kafelków w czasie ładowania gry? Nie musiałby mapy doczytywać w czasie grania, a zamiast tego mógłby odbierać dane dotyczące innych elementów gry, jak np. przeciwnicy itp.

Taki tam pomysł na szybko :) Pytanie tylko, czy można tak zrobić w przypadku Twojej gry?
komentarz 29 kwietnia 2019 przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
No właśnie mój początkowy zamysł był taki, żeby załadować tylko część mapy podczas ładowania, a w miarę eksploracji doczytywać resztę.
komentarz 29 kwietnia 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Jeśli mapa nie jest generowana automatycznie, to wystarczy ją przechowywać lokalnie w grze.

Jeśli jest auto-generated, to aby ułatwić transport, to podczas wejścia pierwszego gracza na serwer pociągnij całą mapę. Wtedy, gdy gracz wyśle requesta o kolejny "chunk", to wtedy po prostu wyślij mu np.: string  z informacjami oddzielonymi od siebie spacjami. Jeśli chcesz bardziej to zoptymalizować, to wtedy te dane musisz przepisać na byte[]. Oczywiście musiałbyś się zająć przepisywaniem int na 4 bajty itp.

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 16 lutego 2024 przez Arnold4509 Użytkownik (860 p.)

A może poszukaj gotowego i sprawdzonego rozwiązania? Jeśli nie wiesz, jak wybrać serwer dedykowany do gier, przeczytaj artykuł pod linkiem https://www.esport-go.pl/2023/08/jak-wybrac-serwer-dedykowany-do-gier.html/, gdzie opisano, na co warto zwrócić uwagę, między innymi dysk i pamięć RAM. U mnie sprawdza się już dobrych kilka lat.

komentarz 8 marca 2024 przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
Nie wiem po co odkopujesz tak stary temat i do tego odpowiadasz na kompletnie inne pytanie, ale ok xD

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 187 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2018 w Sieci komputerowe, internet przez go north Nowicjusz (230 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 274 wizyt

93,336 zapytań

142,332 odpowiedzi

322,418 komentarzy

62,673 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...