• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Serwer gry - Szybki dostęp do informacji o terenie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
152 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2019 w SQL, bazy danych przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
Cześć.

Podczas pisania serwera do gry stanąłem nad problemem przechowywania informacji o terenie. Przypuszczam, że informacja o jednym kawałku terenu będzie wyglądała tak: pozycja x, pozycja y, grafika, warstwa, typ terenu. Zakładam, że takich informacji będzie około 90 mln.Gracz podczas chodzenia może pobrać około 50 takich kafelków na sekundę. Jak ogarnąć to żeby było możliwie najszybciej? Trzymać to w bazie a później przy starcie serwera trzymać to w zmiennej, czy może inaczej?
1
komentarz 29 kwietnia 2019 przez daniel1806 Obywatel (1,780 p.)
Hej.

A nie można by graczowi przesłać wszystkich potrzebnych na danej mapie kafelków w czasie ładowania gry? Nie musiałby mapy doczytywać w czasie grania, a zamiast tego mógłby odbierać dane dotyczące innych elementów gry, jak np. przeciwnicy itp.

Taki tam pomysł na szybko :) Pytanie tylko, czy można tak zrobić w przypadku Twojej gry?
komentarz 29 kwietnia 2019 przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
No właśnie mój początkowy zamysł był taki, żeby załadować tylko część mapy podczas ładowania, a w miarę eksploracji doczytywać resztę.
komentarz 29 kwietnia 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Jeśli mapa nie jest generowana automatycznie, to wystarczy ją przechowywać lokalnie w grze.

Jeśli jest auto-generated, to aby ułatwić transport, to podczas wejścia pierwszego gracza na serwer pociągnij całą mapę. Wtedy, gdy gracz wyśle requesta o kolejny "chunk", to wtedy po prostu wyślij mu np.: string  z informacjami oddzielonymi od siebie spacjami. Jeśli chcesz bardziej to zoptymalizować, to wtedy te dane musisz przepisać na byte[]. Oczywiście musiałbyś się zająć przepisywaniem int na 4 bajty itp.

1 odpowiedź

–1 głos
odpowiedź 16 lutego przez Arnold4509 Użytkownik (860 p.)

A może poszukaj gotowego i sprawdzonego rozwiązania? Jeśli nie wiesz, jak wybrać serwer dedykowany do gier, przeczytaj artykuł pod linkiem https://www.esport-go.pl/2023/08/jak-wybrac-serwer-dedykowany-do-gier.html/, gdzie opisano, na co warto zwrócić uwagę, między innymi dysk i pamięć RAM. U mnie sprawdza się już dobrych kilka lat.

komentarz 8 marca przez Muhin Gaduła (4,120 p.)
Nie wiem po co odkopujesz tak stary temat i do tego odpowiadasz na kompletnie inne pytanie, ale ok xD

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 156 wizyt
pytanie zadane 27 grudnia 2018 w Sieci komputerowe, internet przez go north Nowicjusz (230 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 252 wizyt

92,552 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,534 komentarzy

61,938 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...