• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Podążanie obiektu za kursorem Unity 2D

Cloud VPS
0 głosów
1,558 wizyt
pytanie zadane 27 kwietnia 2019 w C# przez Pytam_PL Użytkownik (520 p.)

Chcę, aby obiekt podążał za myszką. 

void Update () {
        MouseX = Input.GetAxisRaw("Mouse X");
        MouseY = Input.GetAxisRaw("Mouse Y");
        transform.position = new Vector3(MouseX,MouseY,transform.position.z);
}

Ten kod pozwala ruszyć obiektem, ale po chwili wraca na miejsce początkowe.

Co mam zmienić, żeby obiekt zawsze podążał za myszką?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 29 kwietnia 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

Dzieje się tak dlatego, ponieważ GetAxisRaw podaje ci jedynie deltę, a mianowicie o ile się przesunęło o klatkę. Gdy się zatrzymasz zwróci ci 0.

void Update () {
        MouseX = Input.GetAxisRaw("Mouse X");
        MouseY = Input.GetAxisRaw("Mouse Y");
        transform.position += new Vector3(MouseX,MouseY,transform.position.z);
}

Teraz powinno działać poprawnie

komentarz 30 kwietnia 2019 przez Pytam_PL Użytkownik (520 p.)
Nie działa :(

Nie idzie tam gdzie myszką, lecz gdy posunę myszkę, obiekt idzie jakieś pięć razy dalej.
komentarz 2 maja 2019 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)

Spróbuj skorzystać z: Input.mousePosition

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,383 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 1,467 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2018 w C# przez wanttobeanengineer Obywatel (1,120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,518 wizyt
pytanie zadane 2 września 2018 w OpenGL, Unity przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

93,485 zapytań

142,417 odpowiedzi

322,764 komentarzy

62,896 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...