Sorry ja tych funkcji connect w Qt w ogóle nie kumam to znaczy niby rozumiem ale późnej w rzeczywistości mi nie wychodzi czyli nie kumam.
Od początku mam takiego bzdurnego maina, ale tylko tak kompilator nie zgłasza błędów
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication a(argc, argv);
MainWindow w;
w.show();
stopy *obj =new stopy;
QObject::connect(&w, SIGNAL(emitStdStr(std::string);), obj, SLOT(format(std::string)));
delete obj;
return a.exec();
}
&w - bo nie wiem jak się odwołać do tekstu labelki w MainWindow, mam obiekt klasy stopy i chcę do niego wysłać std::stringa i odebrać std::stringa, sama klasa w c::b w konsoli śmiga elegancko tylko tam stringa wpisuje na monitorze.
void MainWindow::on_LEstopy1_textChanged(const QString &arg1)
{
std::string wpisz= arg1.toStdString();
emit emitStdStr(wpisz);
}
właśnie ten argument &arg1 chcę przekazać do funkcji w klasie stopy.
Wiem że mogę przekazać przez publiczne pole ale po coś ten connect wymyślili.
//tak nawiasem nic mi nie chciało działać a tu zły kompilator był podpięty.