Moim zdaniem strona internetowa to dobry pomysł ze względu na większą automatyzacje, ale musisz się liczyć z tym, że będziesz musiał jakoś synchronizować rezerwacje przez telefon i przez internet.
Ze względu na starszych ludzi, opcja rezerwacji przez telefon powinna zostać, ponieważ nie każdy ma internet i umie się nim posługiwać.
Sama strona musiałaby być również jakoś zareklamowana, żeby nowi klienci trafiali na twój salon właśnie przez nią.
Co do wprowadzenia tego to ja zacząłbym od bazy danych i aplikacji, żeby osoby odpowiedzialne za rezerwację telefoniczną miały łatwiej wprowadzać to do systemu bez ręcznego wprowadzania do bazy.
Następnie zrobiłbym prostą stronę na której mógłbyś na odpowiedniej podstronie dodać kalendarz i pole na imie, nazwisko, ewentualnie numer kontaktowy bądź email i inne dane jeżeli takowe potrzebujesz.
W owym kalendarzu zależnie od tego czy jakiś termin jest danego dnia wolny czy też nie, pola byłyby odpowiednio zielone lub czerwone.
Po wybraniu dnia pojawiałby się bardziej szczegółowy wybór przedziału czasowego z dodanymi kolorami jak przy kalendarzu.
Później wszystko byłoby zapisywane w bazie danych.