• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Maszyna turinga

Object Storage Arubacloud
0 głosów
968 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2019 w Inne języki przez piotr99511 Nowicjusz (120 p.)
Witam!

Zacznijmy od tego, że studiuję informatykę. Na jednym z przedmiotów dostałem za zadanie zaprojektowanie maszyny turinga. Maszyna ta ma za zadanie realizacje zadania: dla danej zawartości taśmy przykładowo: b010010b mam wstawić w jej środek b. Gdzie b jak się domyślam jest to stan niezdefiniowany. Maszyna może działań na wielu taśmach. Nie mam pomysłu od czego w ogóle zacząć. Samą idee maszyny rozumiem aczkolwiek nie umiem tego zaprojektować. Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki!
komentarz 22 kwietnia 2019 przez Ajver Bywalec (2,430 p.)
Jeśli taśma ma taką zawartość: b010010b człowiek szybko dostrzeże tu wzór. Czy fakt, że zawartość tej taśmy można podzielić na dwie symetryczne części jest przypadkowe? Czy to, że b ma być na środku wynika z tego, że jest po jednym b na każdym krańcu? Pytam, bo nie wiem, czy ta maszyna zawsze wstawia b na środku, czy określa pozycję nowego b na podstawie obecnej zawartości taśmy?
komentarz 22 kwietnia 2019 przez piotr99511 Nowicjusz (120 p.)
Z tego co zrozumiałem ma wstawić b w taki sposób, że otrzymamy b010b010b. I wydaje mi się, że trzeba będzie to zapisać na oddzielnej taśmie.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 kwietnia 2019 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
przywrócone 22 kwietnia 2019 przez Aisekai
Nie dam Ci rozwiazania, ale ja bym podszedł do tego w ten sposób: