• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

html css js do tworzenia gier na urzadzenia mobilne

0 głosów
70 wizyt
pytanie zadane 21 kwietnia w JavaScript, jQuery, AJAX przez Sebastian1235 Nowicjusz (170 p.)
Witam,

chciałbym się zapytać czy html css i js jest dobrym wyborem do tworzenia gier mobilnych , głownie chodzi mi o gry 2d typu margonem , tibia. Patrząc w internecie , to zobaczylem , że JS ma dosyć małe community jesli chodzi o gry mobilne. Głównie sama przeglądarka . Jak to w koncu jest ? Chciałbym pisac gry przeglądarkowe i troche tez na urzadzenia mobilne jednoczesnie na iOS i Androida . Z tego co patrzyłem , to zazwyczaj jeden jezyk jest do pisania gier na iOS'a i jeden na Androida . Nie ma takiego czegos jak w JS ze mozna na dwie platformy pisac w jednym jezyku. Wiadomo , ze tamte gry bedą duzo lepsze i wydajniejsze , ale jak widze mozliwosci Canvas , to tez fajnie i plynnie chodzą gry.
komentarz 22 kwietnia przez Velta Pasjonat (16,590 p.)

Nie ma takiego czegos jak w JS ze mozna na dwie platformy pisac w jednym jezyku.

React Native

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 kwietnia przez Ajver Bywalec (2,040 p.)
Jeśli chcesz koniecznie pisać w js, to możesz sobie zobaczyć bibliotekę p5.js. na Youtube znajdziesz kanał coding train, który ma mnóstwo gier napisanych właśnie w tej technologii + poradniki od zera. Ale gry chyba lepiej pisać w silniku do gier. Popularne Unity pozwala Ci wyeksportowac aplikację do web, androida, etc. Możesz też zobaczyć nieco prostszy silnik Godot Engine. Też możesz w nin tworzyć aplikacje webowe i jest cross-platformowy + zupełnie darmowy
komentarz 21 kwietnia przez Sebastian1235 Nowicjusz (170 p.)
A unity dalej wspiera js? Bo z tego co slyszalem, to juz tylko C#
komentarz 21 kwietnia przez Ajver Bywalec (2,040 p.)
Nie słyszałem nic, żeby usuwali tę opcję, ale nie sprawdzałem tego.

Ponadto wiem, że piszesz w JS, ale on później jest przez Unity zmieniany na C#.

Ale nie wiem. Czy Unity nie będzie dla Ciebie zbyt dużym i zaawansowanym silnikiem. Proponuję Ci zobaczyć Coding Train i jego filmiki o p5, bo to może być bardziej adekwatne do Twoich potrzeb :)
0 głosów
odpowiedź 22 kwietnia przez rafal612b Nałogowiec (43,140 p.)
Jeśli chcesz iść w technologie webowe rób strony internetowe z grami które działają na komórkach. Jesteś w stanie dostosować wielkość strony internetowej poprzez stworzenie responsywnego szablonu. Na początek poznaj znacznik <canvas> i  jego możliwości. Gdy bedziesz chciał zoptymalizować swoją gre pewne jej funkcje będziesz mógł napisać w C++ który obecnie działem w przeglądarce za sprawą webassembly. To nie prawda ze gra zrobiona w przeglądarce bedzie gorsza!

Jeśli będziesz potrzebował trybu offline poczytaj o PWA i service worker. Jeśli będziesz chciał zobaczyć swoją gre w sklepie googla to ponoć TWA mają załatwić ten problem. Przeglądarki mają możliwość obsługi gamepadów :D Przeglądarka to wszystko czego potrzebujesz ;)

Podobne pytania

+4 głosów
1 odpowiedź 206 wizyt
pytanie zadane 15 września 2016 w Offtop przez Qhoros Mądrala (7,120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 111 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 164 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2015 w HTML i CSS przez dixtel Użytkownik (680 p.)
Porady nie od parady
Zadając pytanie postaraj się o odpowiedni tytuł, kategorię oraz tagi.Tagi

63,166 zapytań

109,402 odpowiedzi

228,554 komentarzy

42,675 pasjonatów

Przeglądających: 120
Pasjonatów: 12 Gości: 108

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...