W ramach ćwiczeń, tworzę grę karcianą w Javie w konsoli. Żeby było bardziej ciekawie, zamierzałem zrobić system kart a'la Hearthstone.
Zaimplementowałem już rzeczy typu tasowanie kart, dobieranie, rękę, itp. Ale mam wątpliwości, jak zrobić to z kartami.
W moim zamiarze, każda karta posiadałaby: atak, obronę oraz koszt. Idealnie byłoby dodać jakieś umiejętności czy czary, ale z tym było by już za dużo zabawy.
I myślałem, żeby to tak zrobić:
Najpierw, żeby zrobić klasę zawierającą spis wszystkich możliwych kart. Potem, na początku gry, przed stworzeniem talii, sczytać z pliku tagi ID kart, a potem stworzyć tabelę zawierającą Id wszystkich kart, utworzyć na podstawie tego obiekty (i wtedy to jakoś przetasować)
Co o tym sądzicie? Czy miałby ktoś lepszy pomysł?