Cześć!
W skrócie: co sądzicie o robieniu pierwszej gry w Godot Engine?
Tworzymy grę - Elf vs Dwarves, której krótki opis zamieszczam poniżej:
Wcielasz się w tytułową bohaterkę - Elfkę, która opuszcza swój dom, by walczyć z Krasnoludami niszczącymi jej rodzinny las. Gra jest podzielona na 5 poziomów z narastającym poziomem trudności, jednakże w trakcie rozrywki rozwija się także główna bohaterka, zwiększając swoją wytrzymałość, szybkość, etc., oraz kupując i zdobywając lepsze wyposażenie. W grze występuje magia (główny bohater ma umiejętności specjalnie oraz niektórzy przeciwnicy czarują). Na świat patrzymy z boku, grafika dwu-wymiarowa.
W zespole obecnie mamy 5 osób, w tym 3 programistów i 2 grafików + potencjalnych ludzi od muzyki, czy level designu. Nadal szukamy nowych członków, ale o tym później.
Wstępnie podjęliśmy decyzję dotyczącą silnika, na którym postawimy grę.
Szukamy narzędzia, które jest proste, ponieważ członkowie naszego Zespołu nie mają doświadczenia w tworzeniu gier w silniku. Kolejnym kryterium była cena; jako że grę chcemy wydać za darmo, nie każdy może pozwolić sobie na inwestycję. W sumie cały Zespół mógłby włożyć w to maksymalnie 400 zł (i to raczej jednorazowo). Jeśli chodzi o możliwości silnika, to nie wymagamy dużo, ponieważ gra jest stosunkowo prosta (2D, bez złożonej rozgrywki). Bardzo istotne jest również to, by nie było problemów ze znalezieniem materiałów do nauki tego silnika (jako że wszyscy są początkujący).
Jako główny programista wybrałem silnik Godot Engine, który jest oparty na licencji MIT, dzięki czemu można w pełni za darmo go używać do celów komercyjnych, a także modyfikować sam kod źródłowy silnika. Moim zdaniem ten silnik jest bardziej intuicyjny i prostszy w obsłudze niż popularne Unity, czy Unreal Engine (które mogą być lepszym wyborem do bardziej zaawansowanych gier 3D, a nie prostych platformówek). Uważam również, że przez brak wielkiej złożoności jest on lepszym wyborem “na start” - dla osób, które nigdy nie tworzyły gier w silniku.
Co sądzicie o naszym wyborze? Czy uważacie, że robienie pierwszej gry w Godot Engine jest dobrym pomysłem? A może macie jakieś inne propozycje?
A wracając do tematu szukania członków, to chętnie porozmawiam prywatnie. Można do mnie napisać np. na Facebooku: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008656416701
Pozdrawiam!