• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przekazanie danych z jednej klasy do drugiej

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
371 wizyt
pytanie zadane 17 kwietnia 2019 w C# przez Shimeo7 Obywatel (1,910 p.)
Cześć, mam pytanie. Jeżeli stworzę dwa konstruktory danej klasy, który jeden będzie przeciążał drugi, to przy inicjalizacji obiektów jeden przez jeden konstruktor, drugi obiekt przez drugi konstruktor powstaną mi dwa odrębne obiekty, które nie są ze sobą skorelowane?

Drugie pytanie, utworzyłem klasę, której zadaniem jest gromadzenie i wyświetlanie statystyk, dane te mają być pobierane z innej klasy, której obiekt został zainicjalizowany przez inną klasę. Wygląda to tak konstruktor klasy game tworzy obiekt klasy player, a ja z klasy player chciałbym pobrać dane do innej klasy, która jest odpowiedzialna za statystyki. Czy ktoś mi podpowie, naprowadzi jak się za to zabrać?
komentarz 17 kwietnia 2019 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
Podaj przykładowy kod gdyż wtedy łatwiej będzie Ci pomóc i zobrazować problem.
komentarz 17 kwietnia 2019 przez Shimeo7 Obywatel (1,910 p.)

Ok, formularz dysponuje polem referencyjnym klasy game (klasa ta zarządza tak jakby całym programem)

W kodzie formularza mam wyżej wspomniane pole game, obiekt klasy game jest inicjalizowany podczas wczytywania planszy

private void Dungeons_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            //70(left), 50(up), 420(right), 139(bottom)
            //78, 57, 420, 155
            game = new Game(new Rectangle(70, 50, 420, 145));
            game.NewLevel(random);
            UpdateCharacters();
        }

Klasa game ma kontruktor, który inicjalizuje obiekt klasy Player

public Game(Rectangle boundaries)
        {
            this.boundaries = boundaries;
            player = new Player(this, new Point(boundaries.Left + 10, boundaries.Top + 70));
        }

Konstruktor klasy Player wygląda tak, dodatkowo jak widać jest ustawiana właściwość, która mówi ile player ma życia

public Player(Game game, Point location) : base(game, location)
        {
            HitPoints = 10;            
        }

Problem polega na tym, że program się mocno rozrósł, zrobiłem w nim bałagan, nie trzymałem się zasad SOLID i klops, dlatego chciałbym posprzątać, aktualnie w klasie player mam właściwości, które zwracają liczbę ruchów i ataków, klasa game z kolei poprzez właściwości zwraca wartości ataków i ruchów do kodu formularza, aby ten mógł wyświetlić je w oknie. Chciałbym zrobić oddzielną klasę dla statystyk, aby był większy porządek.

komentarz 17 kwietnia 2019 przez NowyUrzydgownig Mądrala (5,090 p.)
1. Jak tworzysz obiekt, to nie ma znaczenia jakim konstruktorem go tworzysz - obiekt zawsze zostanie utworzony.

2. Jeżeli to prosta aplikacja jednowątkowa, to możesz po prostu stworzyć statyczną klasę, która będzie dostępna dla wszystkich. Jeżeli nie to możesz użyć kontenera IoC i stworzyć sobie singletona.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 148 wizyt
pytanie zadane 24 sierpnia 2017 w PHP przez sc4rface Dyskutant (7,710 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 533 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2022 w C# przez JoannS Początkujący (250 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 464 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2021 w C# przez Martita Bywalec (2,470 p.)

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...