Chciałem zrobić prostą platformówkę z jedną platformą przy pomocy sfml. W moim poprzednim programie popełniłem błąd polegający na rozpisanie całego kodu programu w jednym pliku (jeśli nie liczyć klas) przez co zrobił się on bardzo rozwlekły. Tym razem chciałem podzielić program na mniejsze części więc dodałem plik funckja_1.h i funkcja_1.cpp zawierające funkcje. W momencie wywołania funkcji w pliku main wyskoczył mi błąd:
undefined reference to `funkcja_1()'
|error: ld returned 1 exit status
Problem nie wynika z problemów z podlinkowaniem biblioteki SFML ponieważ po usunięciu z funkcji do której się odwołuje wszystkich nawiązań do niej błąd wciąż się wyświetla.
link do githhuba
https://github.com/gryczan/jump_demo/tree/master/test
bulid log
-------------- Clean: Debug in test (compiler: GNU GCC Compiler)---------------
Cleaned "test - Debug"
-------------- Build: Debug in test (compiler: GNU GCC Compiler)---------------
mingw32-g++.exe -Wall -g -I"C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\sfml 2.5\SFML-2.5.1\include" -Iinclude -c C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\test\test\main.cpp -o obj\Debug\main.o
mingw32-g++.exe -Wall -g -I"C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\sfml 2.5\SFML-2.5.1\include" -Iinclude -c C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\test\test\src\blokada.cpp -o obj\Debug\src\blokada.o
mingw32-g++.exe -Wall -g -I"C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\sfml 2.5\SFML-2.5.1\include" -Iinclude -c C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\test\test\src\player.cpp -o obj\Debug\src\player.o
mingw32-g++.exe -L"C:\Users\banga\OneDrive\Pulpit\sfml 2.5\SFML-2.5.1\lib" -o bin\Debug\test.exe obj\Debug\main.o obj\Debug\src\blokada.o obj\Debug\src\player.o -lmingw32 -luser32 -lgdi32 -lwinmm -ldxguid -lsfml-graphics-d -lsfml-window-d -lsfml-system-d
obj\Debug\main.o: In function `main':
C:/Users/banga/OneDrive/Pulpit/test/test/main.cpp:31: undefined reference to `funkcja_1()'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minute(s), 15 second(s))
2 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 15 second(s))