1. Moglas sprawdzic inne pytania na forum
2. Pytanie na co maja byc te gry PC/mobil/web?
3. Nie ma chyba jakis ksiazek o grach, wiecej znajdziesz o "psychologii gry", wiec mozna polecic Ci ksiazki do samego jezyka (spis jest na forum), Czysty Kod, bo czytelnosc kodu w takich projektach jest wymagana.
Nie ma stalej formuly jak zaczac, trzeba zawsze decydowac czy pisze sie z silnikiem, czy moze jednak piszesz cala fizyke od zera itd. Jezeli chcesz tworzyc duze projekty, to chyba zostaje C++, poniewaz jest szybszy od C#. Kolejna sprawa jest sam etap, nie napiszesz samemu nigdy, dobrej gry 3D, mam tu na mysli, bradzo dobrze rozbudowana gre. Mozesz ja opisac itd, ale wykonanie takiej gry, graniczy z cudem. I zostaja etapy nauki, albo sciezki
1. C++/SFML/OpenGL (tutaj w sfml masz programowanie 2D)
2. C++/C#/Unity
3. C++/UE
4. Nauka jezyka i modyfikowanie istniejacej gry (Metin2, pliki sa w siecii,, na YT znajdziesz poradnik jak postawic wlasny serwer Metin2, ale Ciebie beda interesowac tylko pliki gry, gdzie masz rozszerzenie .h/.cpp, cala reszta to pewnie bedzie python i lua, czy cos w tym rodzaju. (python do sieciowych rzeczy).
Jak widzisz w punkcie 4 pojawil sie Python, jest to wedlug mnie ciekawe rozwiazanie i ulatwia duzo spraw sieciowych przy pisaniu gier MMO, ale mozna tez wbudowac inne fajne bajery, jesli ma sie pomysl.
Jak ograniesz juz jezyk, to chyba zostaje Ci ogarniecie jedej rzeczy, ktora jest podstawa podstaw: DOKUMENTACJA. Tak nie obejdzie sie bez papierkowej roboty. Glownie chodzi tu o opis gry, kazdego elementu itd, tak zebys nic nie zapomniala i wiedziala w jakim punkcie jestes.
https://forum.unity.com/threads/game-design-document-template.240038/
http://www.cs.put.poznan.pl/jrojek/files/rpg/Projektowanie_GDD.pdf
https://forum.gamedev.pl/t/jak-napisac-game-design-document/174
Oprocz tego dokumentu, zostaja jeszcze inne np. Dokumentacja z opisami poszczegolnych klas, objektow, funkcji itd, licencja, styl pisania kodu (jezeli gra bedzie open source i ktos bedzie mogl dodawac wlasne linie kodu).
Mysle, ze drog jest sporo, ale podstawa jest ogarniecie jezyka, wiec na poczatek radzilbym ogarnac jeden z 2 jezykow C++/C# i dopiero wtedy sie decydowac co dalej, bo to ze teraz masz checii, nie znaczy ze one zostana, bo moze spodoba CI sie cos innego.