• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Od czego zacząć w kierunku tworzenia gier?

+1 głos
231 wizyt
pytanie zadane 15 kwietnia w Rozwój zawodowy, nauka, szkoła, praca przez Vielfaethy Nowicjusz (130 p.)
zmienione kategorie 15 kwietnia przez Criss
Witam!

Z góry przepraszam jeżeli zaznaczyłam złą kategorię.

Zacznę od tego - jestem tutaj nowa i całkowicie zielona jeśli chodzi o programowanie, języki...

Jednakże ostatnio zaczęło fascynować mnie tworzenie gier komputerowych i sama chciałabym stworzyć porządną grę 3d. Jednak wiem, że potrzebne są do tego różne umiejętności i duży wkład czasu, dlatego przychodzę z prośbą:

Od czego zacząć? Nie wiem nic. Głównie jednak, jak wspomniałam, interesuje mnie coś bardziej w stronę tworzenia gier. Przyjmę wszelkie artykuły, tytuły książek jak i wasze własne wiadomości o tym co muszę wiedzieć, czego zacząć się uczyć.

Dziękuję za wszelkie informacje. :)

5 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia przez DeBos123 Nałogowiec (35,670 p.)
Moim zdaniem powinnać zacząć od C# i napisać kilka programów w konsoli, żeby nauczyć się samego języka.

Następnie mogłabyś spróbować w Unity2D napisać jakąś prostą grę typu kółko i krzyżyk lub arkanoid na temat tworzenia których jest pewnie dużo filmów na YouTube.

Później mogłabyś stworzyć grę 2D bazowaną na twoim własnym pomyśle.

Wtedy dopiero powinnaś zainteresować się Unity3D i tworzeniem jakiejś prostej gry.
0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia przez Leonardo Początkujący (430 p.)
Według mnie zacznij od c++ i przejdź kurs Mirosława Zelenta na YT, to pomoże Ci zrozumieć na czym polega programowanie, będziesz też mógł się przekonać czy tworzenie gier naprawdę Cię interesuje, ja myślałem kiedyś o systemach wbudowanych, a teraz jestem na javie. C++ jest dobrym językiem na początek, ponieważ można w nim pisać zarówno proste programy linia po lini w mainie,, jak i zaawansowane obiektowe., a p. java od razu wymaga obietkowości.

Taka jest jednak moja opinia.

Potem, gdy znudzi Ci się konsola polecałbym SFML, poćwiczysz obiektowość i zaczniesz robić gry.

Po przejściu tego wszystkiego nie tylko nauczysz się c++, ale także zrozumiesz programowanie, więc na nauką c# i opanowanie unity (na początek 2d) myśle, że starczy Ci parę miesięcy.
1
komentarz 15 kwietnia przez Secrus Nałogowiec (32,340 p.)
nie obrażając pana Mirka, nie polecajmy w 2019 roku kursu z 2013, który nie zawiera w sobie nawet c++11 nie wspominając o późniejszych standardach... nie dokładając do tego także litanii błędów, które już nie raz były temu kursowi wytykane
komentarz 15 kwietnia przez Leonardo Początkujący (430 p.)
Wiem, że kurs nie jest idealny, ale wielokrotnie już się przekonywałem, że pozwala zrozumieć programowanie, a potem to już można żyć na referencjach itd. lub kupić jakąś książkę napisaną o standardzie c++11
0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia przez rafal612b Nałogowiec (47,060 p.)
Nie ma dobrych ścieżek, są tylko różne. Jeśli chcesz brać udział w tworzeniu wielkich gier AAA jak wiedźmin warto iść w jezyki takie jak c++,C#. C++ cechuje sie wydajnoscią która jest ważna w takich grach. Z drugiej strony warto zainteresować się tworzeniem stron internetowych które pozwalają tworzyć pełnoprawne gry bez instalacji. Do tego odpadają nam problemy z różnymi systemami operacyjnymi.  Jednak dochodza problemy z przesyłem plików. Piszemy pod przeglądarke nie system. Jeśli chcesz zaczynać od gier 3D być może warto zacząć od tworzenia modyfikacji gry którą znasz ?

Bycie specem od wszystkiego jest trudne wiec mozesz zawsze zacząć od innej dziedziny niż programowanie i znaleźć programiste który będzie chciał z Tobą współpracować. Możesz zacząć od pracy nad grafiką 3D przyda ci się program Blender.

Do pokazywania swoich prac niezaleznie czy to gra czy  model 3D polecam strone watsztat.gd

Możesz też wpaść na moją stronę i zobaczyć jakie gry sam realizowałem.

https://budzis.pl/
0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia przez DragonCoder Pasjonat (21,830 p.)
1. Moglas sprawdzic inne pytania na forum

2. Pytanie na co maja byc te gry PC/mobil/web?

3. Nie ma chyba jakis ksiazek o grach, wiecej znajdziesz o "psychologii gry", wiec mozna polecic Ci ksiazki do samego jezyka (spis jest na forum), Czysty Kod, bo czytelnosc kodu w takich projektach jest wymagana.

Nie ma stalej formuly jak zaczac, trzeba zawsze decydowac czy pisze sie z silnikiem,  czy moze jednak piszesz cala fizyke od zera itd. Jezeli chcesz tworzyc duze projekty, to chyba zostaje C++, poniewaz jest szybszy od C#. Kolejna sprawa jest sam etap, nie napiszesz samemu nigdy, dobrej gry 3D, mam tu na mysli, bradzo dobrze rozbudowana gre. Mozesz ja opisac itd, ale wykonanie takiej gry, graniczy z cudem. I zostaja etapy nauki, albo sciezki

1. C++/SFML/OpenGL (tutaj w sfml masz programowanie 2D)

2. C++/C#/Unity

3. C++/UE

4. Nauka jezyka i modyfikowanie istniejacej gry (Metin2, pliki sa w siecii,, na YT znajdziesz poradnik jak postawic wlasny serwer Metin2, ale Ciebie beda interesowac tylko pliki gry, gdzie masz rozszerzenie .h/.cpp, cala reszta to pewnie bedzie python i lua, czy cos w tym rodzaju. (python do sieciowych rzeczy).

Jak widzisz w punkcie 4 pojawil sie Python, jest to wedlug mnie ciekawe rozwiazanie i ulatwia duzo spraw sieciowych przy pisaniu gier MMO, ale mozna tez wbudowac inne fajne bajery, jesli ma sie pomysl.

Jak ograniesz juz jezyk, to chyba zostaje Ci ogarniecie jedej rzeczy, ktora jest podstawa podstaw: DOKUMENTACJA. Tak nie obejdzie sie bez papierkowej roboty. Glownie chodzi tu o opis gry, kazdego elementu itd, tak zebys nic nie zapomniala i wiedziala w jakim punkcie jestes.

https://forum.unity.com/threads/game-design-document-template.240038/

http://www.cs.put.poznan.pl/jrojek/files/rpg/Projektowanie_GDD.pdf

https://forum.gamedev.pl/t/jak-napisac-game-design-document/174

Oprocz tego dokumentu, zostaja jeszcze inne np. Dokumentacja z opisami poszczegolnych klas, objektow, funkcji itd, licencja, styl pisania kodu (jezeli gra bedzie open source i ktos bedzie mogl dodawac wlasne linie kodu).

Mysle, ze drog jest sporo, ale podstawa jest ogarniecie jezyka, wiec na poczatek radzilbym ogarnac jeden z 2 jezykow C++/C# i dopiero wtedy sie decydowac co dalej, bo to ze teraz masz checii, nie znaczy ze one zostana, bo moze spodoba CI sie cos innego.
komentarz 15 kwietnia przez Leonardo Początkujący (430 p.)
już SFML obsługuje 3d, OpenGl także
0 głosów
odpowiedź 15 kwietnia przez ZlapZabijIZakop Nałogowiec (32,600 p.)

Od Google.

Podobne pytania

0 głosów
8 odpowiedzi 12,412 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 134 wizyt
+1 głos
3 odpowiedzi 204 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, szkoła, praca przez bOY123 Początkujący (420 p.)
Porady nie od parady
Forum posiada swój własny chat IRC, dzięki któremu będziesz mógł po prostu pogadać z innymi Pasjonatami lub zapytać o jakiś problem. Podstrona z chatem znajduje się w menu pod ikoną człowieka w dymku.IRC

66,407 zapytań

113,168 odpowiedzi

239,568 komentarzy

46,673 pasjonatów

Przeglądających: 278
Pasjonatów: 6 Gości: 272

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...