• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Void Update void OnTriggerEnter2D Łączenie

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
197 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2019 w C# przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)

Hej, mam pytanko, mam void Update() gdzie wpisuje warunek 

void Update()
     {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
        }}

 

To po naciśnieciu strzałki w górę warunek się spełnia

Teraz mam drugi warunek on już jest w void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)

void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
            print("123");
        }
    }

gdy dotykam obiekt o obiekt to warunek też się spełnia,

To jak połączyć te dwa warunki w jedno oczywiście patrząc że Input.GetKeyDown musi być w void Uptade

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoce :)

 

Dodaje cały kod 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class aaa : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
        }
    }

    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
            print("123");
        }
    }
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 9 kwietnia 2019 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
wybrane 9 kwietnia 2019 przez lukasz290521
 
Najlepsza

Witam,

dodaj sobie flagę, która sprawdzi czy przycisk jest wciśnięty. Coś jak to :

public class aaa : MonoBehaviour
{
    private bool myBool = false;
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
 
    }
 
    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            print("Abc");
            myBool = true; 
        }
        if (Input.GetKeyUp(KeyCode.UpArrow))
        {
            myBool = false; 
        }
    }
 
    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
              if(myBool){
                 print("123");
             }
        }
    }
}

 

komentarz 9 kwietnia 2019 przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)
Działa ale jest że jak wcisnę i przytrzymie przycisk i wtedy najade na obiekt sie wyswietla print a chciałbym żeby najpierw najechać a później kliknąć.
komentarz 9 kwietnia 2019 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

To zamień kolejność dla flagi

    void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "Cursor" )
        {
              myBool = true;
              print("123");
        }
        else{
               myBool = false;
}
    }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.UpArrow))
        {
            if(myBool)
            print("Abc");
            
        }

Nie jestem pewny czy zadziała warunek dla flagi(false) w funkcji Update().

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 81 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 74 wizyt
pytanie zadane 22 stycznia 2021 w C# przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 470 wizyt
pytanie zadane 3 lutego 2018 w C# przez razorv17 Nowicjusz (160 p.)

92,455 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...